دانلود تحقیق درمورد انرژي زمين گرمايي، کاربردها و مزيت هاي آن در ايران

دانلود تحقیق درمورد انرژي زمين گرمايي، کاربردها و مزيت هاي آن در ايران

0 2k
دانلود تحقیق درمورد انرژي زمين گرمايي، کاربردها و مزيت هاي آن در ايران

با دانلود تحقیق در مورد انرژي زمين گرمايي، کاربردها و مزيت هاي آن در ايران در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق انرژي زمين گرمايي، کاربردها و مزيت هاي آن در ايران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق انرژي زمين گرمايي، کاربردها و مزيت هاي آن در ايران ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد انرژي زمين گرمايي، کاربردها و مزيت هاي آن در ايران

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:17 صفحه

قسمتی از فایل:

ژئوترمال از کلمه ي يوناني "ژئو" به معني زمين، و (ترمال) به معني گرما و گرمايي گرفته شده است. بنابراين، انرژي ژئوترمال به معناي (انرژي زمين گرمايي) يا انرژي با منشا دروني زمين است. اين انرژي، به شکل گرماي محسوس، از بخش دروني زمين است. اين انرژي، به شکل گرماي محسوس، از بخش دروني زمين منشا مي گيرد و اين انرژي در سنگ ها و آب هاي موجود در شکاف ها و منافذ داخل سنگ در پوسته ي زمين وجود دارد. مشاهدات به عمل آمده از معادن عميق و چاه هاي حفاري شده نشان مي دهد که درجه ي حرارت سنگ ها به طور پيوسته با عمق زمين افزايش مي يابد، هر چند نرخ افزايش درجه ي حرارت ثابت نيست. با اين روند، درجه ي حرارت در قسمت بالايي جبه به مقادير بالايي مي رسد و سنگ ها در اين قسمت به نقطه ي ذوب خود نزديک مي شوند.

   منشا اين گرما در پوسته و جبه ي زمين، به طور عمده تجزيه ي مواد راديواکتيو است. در طول عمر زمين، اين گرماي دروني به طور آرام توليد شده و در درون زمين محفوظ و محبوس مانده است. همين امر موجب شده است که منبع انرژي مهمي فراهم شود و امروزه به عنوان انرژي نامحدودي در مقياس انساني مورد توجه قرار گيرد.



  
از طرف ديگر، نظريه هاي موجود در خصوص تکامل زمين نيز مبنايي براي توضيح وجود گرما در داخل زمين هستند. مطالعات نشان مي دهد که زمين در زمان پيدايش (حدود 5/4 ميليارد سال قبل) حالت مذاب داشته، تدريجا سرد شده و بخش خارجي آن به صورت جامد درآمده است. اما بخش هاي داخلي آن، به دليل کندي از دست دادن گرما، حالت مذاب خود را حفظ کرده و داراي درجه ي حرارت بالايي است و مي تواند منبع گرمايي دروني پوسته باشد که از هسته به طرف خارج منتقل مي شود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر