دانلود تحقیق درمورد ژاپن

دانلود تحقیق درمورد ژاپن

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد ژاپن

با دانلود تحقیق در مورد ژاپن در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ژاپن را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ژاپن ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ژاپن

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:46 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

ژاپن كشوري است كه با رشد صنعتي خود در سطح جهان نظر همه محققان را به سوي خود جلب كرده است ، هر فردي خواهان آن است كه بداند اين كشور كوچك چگونه در مدت كمتر از يك قرن توانسته است بازارهاي بزرگ جهان را تسخير نمايد حتي اگر خودمان به پيرامون محل زندگي خويش نيم نگاهي بيندازيم آثار تلاش ها و اختراعات و ابتكارات مردم اين كشور را خواهيد ديد . شكي نيست كه پيشرفت هركشور ريشه عميق در آموزش و پرورش آن كشور دارد و اين امر در كشور آفتاب تابان به خوبي توانسته است با برنامه ريزي دقيق و آموزش جدي بر همه مشكلات فائق آمده و تكنولوژي و صنعت خود را به اعلاء ترين درجه از پيشرفت رساند و نظر محققان آموزشي را به خود جلب نمايد .

از آنجايي كه يكي از اهداف مقدس نظام جمهوري اسلامي ساختن جامعه اي ايده آل و موفق و الگو مي باشد و اين امر بدون توجه به آموزش و پرورش امري غيرممكن خواهد بود لذا آشنايي و شناخت آموزش و پرورش كشورهاي درحال توسعه و پيشرفته بسيار ضروري بوده و راهگشاي ما در پيشرفت علمي و صنعتي كشورمان مي باشد . لذا بر آن شدم تا با مطالعه و تحقيق پيرامون سازمان آموزش و پرورش اين كشور قدمي هرچند ناقص برداشته و به اين ترتيب شناختي مختصر در اين زمينه بدست آورم .

اين تحقيق شامل سه بخش عمده مي باشد . كه بخش اول آن به شناخت وضعيت جغرافيايي و تاريخي و خصوصيات فردي ژاپني ها مي پردازد و بخش دوم آن كه خود شامل دو بخش ديگر است به آشنايي با آموزش و پرورش گذشته ، قبل از عصر مي جي    ( miji ) ، سالهاي (1868  1630) م و در عصر « مي جي » ( 1945  1868 ) م ، پرداخته شده است و در بخش سوم كه شامل آموزش و پرورش ژاپن امروز و نظام فعلي مي باشد پرداخته شده است .

قابل توجه است كه در اين نوشته بيشتر سعي بر اختصار و فهرست نگاري از نظام آموزشي كشور ژاپن با مختصري از وضعيت هر موقعيت شده است هرچند كه هر عصري داراي فلسفه ها و تعليم و تربيت خاص مربوطه به خود است كه در اين تحقيق مجال به پرداختن گسترده آن نبود و بيشتر بر نظام فعلي تأكيد شده است .

از خداوند متعال توفيق روزافزون و كسب تجارب ارزنده و پيشرفت همه جانبه همه

دست اندركاران تعليم و تربيت را خواستارم  .

« و به اميد روزي كه نظام آموزشي جمهوري اسلامي ایران الگويي براي همه

نظام هاي دنيا باشد »

هاشم جعفرزاده ـ آبان ماه 85

 

 

 

 

 

 

 

قسمت اوّل

 

شامل مشخصات :

                 1ـ جغرافیائی

                  2ـ تاریخی

                  3ـ خصوصیات فردی اجتماعی

 

 

1) آشنايي مختصر با وضعيت جغرافيايي ، اقتصادي ژاپن [1] :

ژاپن ، با وسعت 372.313 كيلومتر مربع پنجاهمين كشور جهان است كه در نيمكره شمالي و نيمكره شرقي در شرق قاره آسيا بصورت مجمع الجزاير در شمال غرب اقيانوس كبير و در كنار درياي ژاپن و نزديكي سواحل روسيه و كره جنوبي واقع شده است و در كمربند زلزله اي اقيانوس كبير كه قسمت اعظم آن را جنگل ها با آب و هواي نسبتاً گرم و پر باران مي باشد وجود دارد .

§        جمعيت آن در سال 1900 میلادی بالغ بر 180 ميليون نفر و تراكم جمعيت 313 نفر در كيلومتر مربع مي باشد . 76% مردم كشور ساكن شهرها بوده و پرجمعيت ترين شهر آن توكيو با بيش از 10 ميليون نفر جمعيت مي باشد . 3/24% جمعيت را افراد كمتر از 14 سال و 4/64% را افراد بالاتر از 60 سال تشكيل داده است ، متوسط عمر مردان در سال 1983 معادل 5/72 سال و زنان 80 سال است .  4/99%  مردم اين كشور از نژاد ژاپن بوده و 5/0% از نژاد كره مي باشند .

§        زبان رسمي و رايج ژاپني بوده كه با خط مخصوص به خود نوشته مي شود .

§   دين اكثر مردم بودايي و شينتو بوده و 8/0% مسيحي مي باشد و 2/0% مسلمان
مي باشند .

§        حكومت اين كشور امپراطوري است و نخست وزير و وزراء در عين حال عضو مجلس مي باشند . قوه مقننه از دو مجلس كه يكي مجلس نمايندگان با 511 عضو كه به مدت چهارسال انتخاب شده و ديگري مجلس مشاورين با 252 عضو كه به مدت 6 سال انتخاب مي شوند ، تشكيل شده است .

§        قانون  اساسي كه در سال 1947 تدوين شد ژاپن را كه از 43 ناحيه كه هركدام بوسيله يك فرماندار انتخاب مي شود و داراي يك شوراي محلي مي باشد و اداره مي شود به دو ناحيه شهري و يك ناحيه پايتخت نشين تشكيل يافته است قرار داده است .



[1] - از كتاب گيتا شناسي كشورها

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر