دانلود تحقیق درمورد كار آموزي برق ايذه

دانلود تحقیق درمورد كار آموزي برق ايذه

0 2.5k
دانلود تحقیق درمورد كار آموزي برق ايذه

با دانلود تحقیق در مورد كار آموزي برق ايذه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق كار آموزي برق ايذه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق كار آموزي برق ايذه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد كار آموزي برق ايذه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:68 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه :

سالهاست كه واژه برق به طور مكرر در ميان مردم استفاده مي شود به طوري كه هر شخصي برداشت انفرادي خود را از اين علم و يا موارد كاربردي آن مطرح مي كند اما به صورت كلي عمدتاً تعاريف و برداشت هايي كه از اين واژه عنوان مي شود كامل نبوده و برداشت هاي ظاهري عملاً نمي تواند اهميت و نفوذ روزافزون الكترونيك را در ارتباط با صنايع گوناگون بيان كند .

برق به طيف گسترده اي از الكتريسيته اطلاق مي شود كه با حركت الكترونها در انواع مدارات نيمه هادي سر و كار دارد ، اختراع IC ها سبب آن شده است كه دگرگوني فراواني در بيان علم پديدار گشته و سيستم هاي مدرن الكترونيكي از جمله مدارهاي كنترل از راه دور ماهواره اي فضايي ، رباتها و ... را پديد آورد . در حال حاضر الكترونيك كليد فتح شگفتي هاي جهان است و با تمام علوم و فنون موجود به نحوي پيوند خورده است . از وسايل ساده خانگي تا پيچيده ترين تكنيك هاي فضايي همه جا صحبت از تكنولوژي فراگير الكترونيكي است و امروزه صنعت مدرن بدون الكترونيك و تكنولوژيهاي وابسته به آن عملاً مطرود و از كار افتاده است .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تاريخچه برق خوزستان

استفاده از صنعت برق خوزستان به سالهاي اكتشاف اولين حوزه هاي نفتي در مسجد سليمان مربوط مي گردد . پس از تاسيس پالايشگاه آبادان در سال 1308 ه.ش برق داير گرديد. طي اين سال 1312 تا 1316 محدوده اي از شهر اهواز از طريق چند مولد ديزلي 250 كيلو واتي توسط يك شركت خصوصي و سپس با نصب يك مولد 500 كيلو واتي در محل رسيدگي شوش و به وسيله خط 6 كيلو واتي برقرار شد . 1314 شهر شوشتر با استفاده از مولد نيروگاهي برق آبي به وسيله نيروي محركه حاصل از آبشارهاي شوشتر كار مي كرد به نام موسسة برق نمكي با ولتاژ 110 ولت برقدار گرديد و تا سال 1327 برق مورد نياز شوشتر را تامين مي كرد .

بررسي صنعت برق :

مروري كوتاه و فشرده بر عملكرد صنعت برق از سال 1373 تا كنون نمايانگر نكاتي به شرح ذيل است :

طي سالهاي 1373 تا 1379 بار شبكه خوزستان از مقدار 1977 مگا وات با رشد متوسط سالانه 3/6 درصد به مقدار 2931 مگا وات افزايش يافت و ظرفيت منصوبه نيروگاهي از 1787 مگا وات به 4/37 درصد رشد به 3828 مگا وات رسيد . با احداث 28 ايستگاه جديد انتقال فوق توزيع به 118 ايستگاه و مجموع ظرفيت ايستگاه هاي فوق به 8575 مگا وات آمپر با رشد 3/36 درصد به 12391 مگا وات آمپر رسيد و طول خطوط انتقال و فوق توزيع از 3778 كيلومتر مدار با رشد 23% به 4923 كيلومتر مدار بالغ گرديد .

 

 

 

 

 

 

 

تاريخچه شركت

با توجه به اينكه كار آموزي اينجانب در شركت توزيع نيروي برق شهرستان ايذه صورت گرفته لازم است كه در ابتدا اطلاعاتي در خصوص تاريخچه تشكيل اين شركت، چگونگي و نحوه خدمات رساني نيروي به مشتركين اين شهرستان داده شود.

محلي كه در حال حاضر به عنوان قسمت اتفاقات، عمليات و خدمات مشتركين برق ايذه (نيروگاه سابق) مي باشد، در سال 1346 به نام موتور خانه شهرداري كه در واقع خدمات برق رساني به مردم زير نظر شهرداري انجام مي گرفت، معروف بوده است كه توسط سه ژنراتور ديزلي كه دو دستگاه آن با توان اسميkva 160كيلو ولت آمپر و يك دستگاه با ظرفيت kva 500 (نيروگاه اسكودا ساخت آمريكا) بافت قديمي اين شهرستان را تغذيه مي نمود كه پس از زمان اندكي ولتاژ توليد شده توسط نيروگاه MVA5/0 مگاولت آمپري (v400 ولت )توسط دو دستگاه ترانس با ظرفيت kva 800كيلو ولت آمپر kv 11 كيلو ولتي در قسمت اوليه اين ترانس مقدار kv 11 كيلوولت افزايش داده مي شد Kv 11à v400  (ولتاژ 400 ولت توليد شده توسط نيروگاه مذكور به قسمت ثانويه ترانس ها داده مي شد و از اوليه آنها ولتاژ 11 كيلو ولت بدست مي آمد ) لذا اين ولتاژ 11 كيلو ولت با پايه هاي چوبي فشار متوسط شبكه 11 كيلو ولت به داخل شهر آورده شده  و توسط 16 دستگاه ترانس در نقاط مختلف (بافت قديمي شهر) تبديل به فشار ضعيف و در نهايت انشعابات تكفاز و سه فاز مشتركين از آن تغذيه مي شد. لازم به توضيح است كه بهره برداري و نگهداري برق اين شهر در سال 1352 رسما تحويل سازمان برق گرديد اين وضعيت تا اواخر سال 1356 ادامه  داشت تا اينكه در آن زمان با احداث شبكه متوسط kv 33 كيلو ولت با مسير طولاني از شهرستان هفتكل به باغملك و ايذه برق اين دو شهر از اين طريق به شبكه و فيدر، مجزا ايستگاه هفتكل متصل شد.

با گسترش اين دو شهرستان، ساخت ساز توسعه شهري و روستاهاي همجوار علاوه بر بالا رفتن ميزان بار و توان مورد نياز جهت تامين مشتركين جديد معضلات و مشكلات فراواني نيز در خصوص تامين و نگه داري اين فيدر ناشي از طولاني بودن آن (افت ولتاژ شديد در نقاط انتهايي) ، تكميل شدن ظرفيت فيدر آسيب پذيري شبكه از طريق صاعقه و رعد و برق، شكستگي مقره ها، باد و طوفان، نهايتاً در سال 1374 توسط احداث خط انتقال دو مداره فشار قوي kv 123 كيلو ولت (خطوط 707 و706) از
 ايستگاه
kv  شهرستان رامهرمز به ايذه در 3 كيلومتري ورودي اين شهر اقدام به احداث يك مكان پست و ايستگاه  برق  ترانس پارالل (موازي) به ظرفيت MVA (27ـ20) مگاولت آمپر و 6 فيدر خروجي kv 33  كيلوولت به نام هاي 5012 ، 5022 ،5032 ، 5042 ، 5052 و 5062 نمودند كه باز هم با بالا رفتن ميزان بارمصرفي ترانس سوم به ظرفيت (30ـ 5/22) مگا ولت آمپر در سال  1382 نصب شد كه 3 فيدر ديگر 5072 ، 5082 و 5092 را شامل مي شود كه  در حال حاضر از كليد 5092 استفاده اي نشده و بدون فيدر و شبكه مي باشد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر