12,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 42588
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1524

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد جرم‌انگاري جرائم رايانه‌اي

دانلود تحقیق درمورد جرم‌انگاري جرائم رايانه‌اي

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد جرم‌انگاري جرائم رايانه‌اي

با دانلود تحقیق در مورد جرم‌انگاري جرائم رايانه‌اي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق جرم‌انگاري جرائم رايانه‌اي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق جرم‌انگاري جرائم رايانه‌اي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد جرم‌انگاري جرائم رايانه‌اي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:163 صفحه

قسمتی از فایل:

ارائه تعريف دقيق و به نحوه جامع و مانع مشكل به نظر مي‌رسد و دليلش هم به خاطر اين است كه موضوع جديدي است و هنوز تمام ابعاد و جهات آن شناخته نشده است و به همين خاطر متخصصان امر نتوانسته‌اند تاكنون تعريف جامع از جرائم رايانه‌اي ارائه دهند به گونه‌اي كه تمام مصاديق جرائم را شامل گردد. در اينجا به تعريف جرم رايانه‌اي و اينترنتي و جرم مجازي به نقل از هفته‌نامه ارتباط مي‌پردازيم: راهنماي سازمان ملل پيرامون جرائم كامپيوتري اينگونه تعريف كرده است:

جرائم كامپيوتري مي‌تواند شامل فعاليت‌هايي مجرمانه‌اي باشد كه ماهيت سنتي دارند. از جمله سرقت، كلاهبرداري، جعل و سوءاستفاده از سند مجعول كه همگي به‌طور معمول در ضمانت اجراهاي كيفري هستند. كامپيوتر نيز فرصت‌هاي تازه‌اي براي سوءاستفاده به‌وجود آورده است كه مي‌توانند و يا بايد جرم‌انگاري شوند.

يكي از نويسندگان رهنمود شواري اروپا جرم كامپيوتري را اينگونه تعريف كرده است:

هر عمل غيرقانوني كه كامپيوتر ابزار يا موضوع جرم باشد به عبارت ديگر هر جرمي كه ابزار يا هدف آن تأثيرگذاري بر عملكرد كامپيوتر باشد.

قانون‌گذاران فلاند جرم كامپيوتري را به اين ترتيب تعريف كرده‌اند: جرمي است كه دربر گيرنده سيستم‌هاي نرم‌افزار به عنوان يك هدف و يا يك ابزار يا يك ركن عمل مجرمانه است.

در ايالات متحده آمريكا تعريف وسيعي از جرم كامپيوتري به عمل آمده است: هر اقدام غيرقانوني كه با يك كامپيوتر يا سيستم كامپيوتر يا به‌كارگيري آن مرتبط باشد را جرم كامپيوتري مي‌گويند. هر اقدام عمومي كه به هر ترتيب با كامپيوتر مرتبط بود و موجب ايجاد خسارت به بزه‌ديده شده و مرتكب از اين طريق منافعي را تحصيل كند جرم كامپيوتري است.

وزارت دادگستري آمريكا هر اقدام غيرقانوني كه براي ارتكاب پي‌جويي يا پيگرد قضائي آن بهره‌برداري از دانش فن‌آوري كامپيوتر ضروري باشد را جرم كامپيوتري دانسته است. بنابراين دانش كامپيوتر براي ارتكاب جرم ضروري است. در حقوق كانادا جرم كامپيوتري شامل هر فعاليت مجرمانه‌اي است كه دربر گيرنده كپي، استفاده جابجا، مداخله، دسترسي يا سوءاستفاده از سيستم‌هاي كامپيوتري عملكرد كامپيوتر داده‌ها يا برنامه كامپيوتر است.

در آلمان گروه كاري پليس جنايي فدرال و ايالتي اينگونه تعريف كرده‌اند: جرائم كامپيوتري شامل همه شرايطي است كه پردازش الكترونيكي جرائم متضمن اعمال توأم با بي‌مبادلاتي يا حوادثي كه موجب تخريب عملكرد سيستم كامپيوتر با استفاده غيرقانوني از آن باشد.[1]

در اين ميان اصطلاح جرم سايبر به جرائم جنايي ارتكابي با استفاده از اينترنت يا ساير شبكه‌هاي كامپيوتري اطلاق مي‌شود و اين اصطلاح ارتباط مستقيم با فضاي سايبر دارد.

جرائم عليه تكنولوژي اطلاعات از زمان پيدايش و شروع يعني دهه 60 ميلادي تا امروزه گستره‌اي از جرائم كامپيوتري تا جرائم سايبري را شامل مي‌شود و اكنونه در فضاي حاكميت جرائم سايبري هستيم. جرائم كامپيوتري تا قبل از پيدايش و تكامل آناتومي و تكنيك فضاي سايبر حدوداً شامل 16 عنوان مجرمانه مي‌شد، اما در فضاي سايبر اين جرائم چند ده عنوان مجرمانه را شامل مي‌شود. جرائم سايبري يا به تعبير قديم‌تر آن جرائم كامپيوتري و به تعبير نادرست يا مسامحه‌گونه آن جرائم اينترنتي (زيرا اينترنت مفهوم اساسي نيست بلكه يك ابر شاهراه الكترونيكي و واسط است) شامل طيف وسيعي از اعمال مجرمانه مي‌شود كه برخي عنوان سنتي مدرن دارند. مثل جعل سايبري، كلاهبرداري سايبري، پول‌شويي در فضاي سايبر، قمار اينترنتي (از جمله كازينوهاي سايبري/ مجازي)، جاسوسي سايبري و برخي عليه محتوا مي‌باشند. مانند پورنوگرافي و محتواهاي مضر ديگر. برخي جرائم مخابراتي (مخابرات با ويژگي سايبري و نه مخابرات در دهه 40 تا 70 ميلادي) برخي جرائم عليه تكنولوژي اطلاعات (جرائم دستيابي و....)، برخي جرائم با مبناي غير جزايي مانند جرائم بانكداري الكترونيك، جرائم مالكيت فكري سايبري، جرائم حمايت از داده، جرائم تجارت الكترونيك و.... مي‌باشند.



[1] -  پرويزي، رضا، 1382، جرم‌هاي رايانه‌اي در ايران، هفته‌نامه ارتباط، ص 5.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر