7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 42555
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1487

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تصاويري از عوارض طبيعي زمين

دانلود تحقیق درمورد تصاويري از عوارض طبيعي زمين

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد تصاويري از عوارض طبيعي زمين

با دانلود تحقیق در مورد تصاويري از عوارض طبيعي زمين در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تصاويري از عوارض طبيعي زمين را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تصاويري از عوارض طبيعي زمين ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تصاويري از عوارض طبيعي زمين

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:23 صفحه

قسمتی از فایل:

نگاهي به استان ايلام

 

ايلام

اين استان با 19086 کيلومتر مربع ، حدود 1.4 درصد مساحت کل کشور را تشکيل ميدهد.استان ايلام در غرب دامنه سلسله جبال زاگرس قرار گرفته است. استان ايلام از جنوب با خوزستان ، از شرق با لرستان ، از شمال با کرمانشاه و از سمت غرب با کشور عراق همجوار است. مهمترين شهرستانهاي اين استان ايلام ، ايوان ، دهلران ، مهران و شيروان است. مرکز اين استان شهر ايلام است که به علت زيبايي هاي طبيعي فراواني که دارد، عروس زاگرس نام گرفته است.

جغرافياي طبيعي و اقليم استان


ناهمواريهاي استان ايلام از رسوبات دوران اول تا چهارم زمين شناسي به يادگار مانده اند؛ ولي شکل گيري آنها عموماً به دوران دوم و سوم زمين شناسي مربوط است. اين کوهها چنان گسترده و فشرده اند که امکان شکل گيري دشتي آنها فراهم نشده است. شمال و شمال شرقي استان ايلام کوهستاني و نواحي مغرب و جنوب غربي آن را اراضي پست و کم ارتفاع تشکيل داده اند. مهمترين ارتفاعات استان کبير کوه و دينار کوه و مهمترين دشتهاي آن دشت عباس و دشت مهران ، دهلران است.

از نظر اقليمي استان به سه منطقه تقسيم ميشود که عبارتند از:

- مناطق مياني که داراي آب و هواي معتدل است .

- مناطق کوهستاني شمال و شمال شرقي که داراي آب و هواي سردسير با زمستاني طولاني است.

- مناطق جلگه اي غرب و جنوب غربي که داراي آب و هواي گرمسيري است .


تاريخچه استان ايلام


اين سرزمين، بنا به اسناد تاريخي فراوان، بخشي از کشور عيلام باستان بوده که در
حدود 3000 سال پيش از ميلاد به فرمان آشور باني پال منقرض شد. در کتيبه هاي بابي، عيلام را " آلامتو" يا "آلام"خوانده اند. که به قولي به معناي کوهستان يا "کشور طلوع خورشيد" است. مدتي پس از سقوط عيلام، حوزه فرمانروايي آنان به دو منطقه تحت نفوذ پارسها و مادها در غرب تقسيم شد. در دوره هخامنشي جزئي از امپراطوري هخامنشي بوده است. بعد از تسخير ايران به وسيله اعراب مسلمان، احتمال دارد که اين ناحيه جزئي از ايالت کوفه باشد. از اوايل قرن چهارم تا اوايل قرن ششم خاندان حسنويه کرد بر لرستان و ايلام حکومت مي کردند و از سال570 تا 1006 اتابکان لر بر لرستان و پشتکوه حکومت کرده اند. از سال 1309 شمسي در تقسيمات کشوري، ايلام جزو استان پنجم يعني کرمانشاه گرديد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر