دانلود تحقیق درمورد خراسان شمالي

دانلود تحقیق درمورد خراسان شمالي

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد خراسان شمالي

با دانلود تحقیق در مورد خراسان شمالي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق خراسان شمالي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق خراسان شمالي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد خراسان شمالي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:24 صفحه

قسمتی از فایل:

استان خراسان شمالي نگين سر سبزشمال شرق ايران پس از ارائه لايحه دولت آقاي محمد خاتمي  با مصوبه نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي و تاييد شوراي نگهبان در بهار سا ل1383رسما به عنوان يكي از استانهاي كشور ايران تاسيس گرديد.

خراسان شمالي با 28/100كيلومتر مربع وسعت و850000نفر جمعيت داراي 6شهرستان (بجنورد . اسفراين .شيروان . جاجرم . مانه و سملقان و فاروج )  15بخش   40دهستان و بيش از 1000 روستاي داراي سكنه  مي باشد. اين استان از شمال كشوربا  تركمنستان (با 270كيلومتر مرز مشترك ) از شرق و جنوب  با استان خراسان رضوي از جنوب غربي با استان سمنان و از مغرب با استان گلستان هم مرز است.
 
ارتفاعا تي همچون
  آلاداغ , سا لوك , مي سي نو يا مان داغي از مهمترين ارتفاعات و رود اترك به عنوان تنها روزخانه دائمي وپر آب شمال شرق كشور دراين استان جريان دارد.

تاريخ و فرهنگ

وجود 606اثر تاريخي و محوطه هاي با ستاني متعد د با سابقه چندين هزار سا له بيانگر غناي تاريخي اين استان مي با شد اين سرزمين د رزمان اشكاانيان از بلاد مهم نساء و اقوام پا رت بوده و در طول تاريخ گذرگا ه حكومت هاي متعددي بود ه است .

خراسان شمالي (گنجينه فرهنگ ها ) با قوميت هاي مختلف كرمانج , فارس (تا ت) ,ترك ,تركمن , كرد و اقليتهاي بلوچ ,عرب  ,لر , ترك ها و فارسهاي مهاجر  ديار وفاق  مذهب و قوميت مي با شد.

جا ذبه هاي تاريخي و گردشگري خراسان شمالي 

ارگ تاريخي بلقيس در اسفراين , بناي سنگي اسپاخور در مانه و سملقان , قلعه جلال الدين جاجرم ,آينه خانه و عما رت مفخم بجنورد, چها ر تاقي تيموري شيروان و امامزاده سيد حمزه فاروج از آثا ر تاريخي شاخص اين استان مي با شد بخش قابل توجهي از پا رك ملي گلستان روستاي زيباي در كش در مانه سملقان , رويين در اسفراين , گليان در شيروان و بش قارداش  بابا امان و اسفيدان در بجنورد از جا ذبه هاي گردشگري  استان بشمار مي رود.


                                  نمايي از بش قارد

  بجنورد

شهر بجنورد  با پهنه اي در حدود 17245 كيلومتر مربع از شما ل به جمهوري تركمنستان از جنوب به شهرستان اسفراين از غرب به شهرستان مانه و سملقان و از شرق به شهرستان شيروان ارتباط دارد. 

براساس آخرين تقسيما ت كشوري بجنورد داراي 3بخش مركزي , رازجرگلان و گرمخان مي باشد .به دليل وسعت و وجود ارتفا عاتي همچون آلاداغ , سا لوك , مي سي نو , بز داغي , دو چنگ و دره ها و دشتهاي وسيع از جمله بجنورد و گرمخان  داراي اقليمي معتدل با زمستانهاي سرد و تابستانهاي نسبتا ملايم است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر