دانلود تحقیق درمورد آشنایی با ورزش اسکواش

دانلود تحقیق درمورد آشنایی با ورزش اسکواش

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد آشنایی با ورزش اسکواش

با دانلود تحقیق در مورد آشنایی با ورزش اسکواش در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آشنایی با ورزش اسکواش را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آشنایی با ورزش اسکواش ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آشنایی با ورزش اسکواش

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:13 صفحه

قسمتی از فایل:

آشنایی با ورزش اسکواش

اسکواش یکی از ورزشهایی است که ضمن مفرح، جذاب و مناسب بودن آن برای تفریح دارای شاخصه هایی برای تقویت ارتباطات خانوادگی به عنوان یک ورزش خانوادگی و با شخصیت به شمار می آید.  

مفرح، ارزان و قابل اجرا بودن، زیر گروه ورزشهای خانوادگی، اشتغال زایی و سادگی در یادگیری باعث شده که اسکواش از سوی طرفداران خود به عنوان یکی از بهترین ورزشها شناخته شود.

اسکواش یکی از ورزشهایی است که ضمن مفرح، جذاب و مناسب بودن آن برای تفریح دارای شاخصه هایی برای تقویت ارتباطات خانوادگی به عنوان یک ورزش خانوادگی و با شخصیت به شمار می آید.

اسکواش با داشتن قوانین و مقررات و اصول اخلاقی و بهره گیری از حضور چهره های برجسته علمی، فرهنگی و اقتصادی باعث شده که در محیطی آرام فضای شخصیتی مناسبی را برای اهالی این ورزش به وجود آورد.

این ورزش بسیار ارزان و قابل اجرا در همه جا است، زیرا ویژگی مهم آن فقط داشتن یک دیوار می باشد؛ همین طور در کوتاه ترین زمان بیشتری بهره وری کارکرد ورزشی را به ورزشکار خود می دهد. به عبارتی با ۳۰ دقیقه بازی می توان به بسیاری از اهداف ورزشی دست یافت.

اسکواش از نظر اقتصادی هم برای بازیکنان و هم برای سرمایه گذاران درآمدزا است، به طوری که با ساخت فضای کمتر از ۷۵ متر و هزینه نگهداری بسیار کم در مقایسه با سایر ورزشها باعث جذب طرفداران بیشماری شده است. به همین دلیل سرمایه گذاران ضمن ساخت و ساز در این رشته جوایز نقدی و دلاری بسیاری را برای قهرمانان این رشته در سطح دنیا در نظر می گیرند و همین عامل تشویق بازیکنان به شمار می آید.

 

از دیگر مزایای این رشته می توان به سادگی آن در یادگیری اشاره کرد که ورزشکار به تنهایی نیز می تواند آن را فرا بگیرد و به صورت یک نفره، دو نفره، ۴ نفره و گروهی به بازی بپردازد. همین طور جاذبه های توپ، راکت و سالنهای شیشه ای قابل حمل به نقاط مختلف، برگزاری مسابقات در کنار بناهای تاریخی، فضاهای روبه روی دریا و امثال آن دامنه جاذبه این رشته را بیش از پیش کرده است.

اسکواش در دنیای ورزش امروز چشم انداز روشنی را پیش رو دارد، به طوری که مورد توجه و تاکید افراد و طرفداران بی شماری قرار گرفته است و پیش بینی می شود ظرف سالهای آینده به عنوان یکی از پر طرفدارترین رشته های ورزشی در سنین مختلف مطرح شود

اسكواش در معناي لغوي يه معني له كردن و تحت فشار قرار دادن است و در اصل صداي برخورد توپ با راكت و اصابت آن و برگشت توپ صداي اسكواش را به گوش مي رساند.

از سال 1874 ميلادي اين بازي در انگلستان جنبه رسمي پيدا نمود كه كم كم به شكل امروزي درآمد و در ابتدا با 7 عضو تاسيس گرديد كه عبارت بودند از مصر، انگلستان، استراليا، آفريقاي جنوبي، پاكستان، هند و زلاندنو.

اين رشته در ايران در سال 1345 در شهرهاي آبادان، اهواز، مسجد سليمان و تهران و در باشگاههاي بانك ملي، شركت نفت و بانك سپه شروع به كار كرد و در سال 1373 فدراسيون ايران با رياست آقاي غلامحسين فرزامي تاسيس گرديد و در سال 1994 ميلادي به عضويت فدراسيون آسيائي درآمد و در حال حاضر با رياست آقاي حميد قاسمي و 12 استان فعال با اهدافي چون همگاني كردن اين رشته(تشكيل كميته اسكواش باز) به سوي جايگاه واقعي خود در نزد علاقمندان خود حركت مي نمايد. لازم به ذكر است مسابقاتي چون المپياد مدارس اسكواش، جام ماه مبارك رمضان، قهرماني كشوري بزرگسالان، جام بين المللي دهه مبارك فجر، ليگ استانها و ..... هر ساله برگزار مي گردد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر