6,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 41603
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1675

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد بررسي رفتار كلي قابهاي ميان پر تحت اثر نيروهاي جانبي

دانلود تحقیق درمورد بررسي رفتار كلي قابهاي ميان پر تحت اثر نيروهاي جانبي

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد بررسي رفتار كلي قابهاي ميان پر تحت اثر نيروهاي جانبي

با دانلود تحقیق در مورد بررسي رفتار كلي قابهاي ميان پر تحت اثر نيروهاي جانبي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسي رفتار كلي قابهاي ميان پر تحت اثر نيروهاي جانبي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسي رفتار كلي قابهاي ميان پر تحت اثر نيروهاي جانبي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بررسي رفتار كلي قابهاي ميان پر تحت اثر نيروهاي جانبي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:16 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده:

قاب ميان پر عبارتست از قابي كه درون آن با مصالح بنائي پر شده باشد، وجود همين ميانقاب باعث تغيير رفتار سازه تحت اثر بارهاي جانبي مي‌گردد. افزايش سختي و مقاومت در اين نوع قابها بسيار حائز اهميت بوده و بدين لحاظ در دهه‌هاي اخير تحقيقات فراواني در زمينه هاي مختلف اثر ميانقابها بر رفتار سازه‌ها انجام شده است . اثرات مطلوب و يا نامطلوب ميانقابها در زلزله‌ها و تاثير اين تغييرات بر رفتار كل ساره حداقل عاملي است كه آشنائي با رفتار قابهاي ميان پر را ملزم مي‌سازد.

در اين مقاله سعي شده است چكيده‌اي از تحقيقات انجام شده پيرامون نحوه رفتار قابهاي ميان پر وعوامل مؤثر بر سختي و مقاومت آنها ، نحوه توزيع تنش در ميانقابها، و حالتهاي شكست بصورت اجمالي بيان شود.

مقاله اين هدف را دنبال مي‌كند كه مهندسان ، طراحان و دانشجويان بتوانند با ديد بازتري نسبت به تاثير وجود ميانقابها در سازه‌ها نگاه كنند واز رفتار واقعي قابهاي ميان پر بر اثر بارهاي جانبي آگاه شوند.

 

كلمات كليدي :

 ميانقاب، قاب ميان پر ، رفتار سازه ، حالتهاي شكست

 

 

 مقدمه:

          به قابهاي ساختماني كه درون آنها با ديوارهاي بنائي پر شده باشد قاب ميان‌پر گفته مي‌شود مصالح پركننده ممكن است از نوع آجري و يا بتني باشند كه به آنها ميانقاب نيز گفته مي‌شود. به‌عبارت ديگر معمولاً در هر ساختمان ديوارهايي وجود دارد كه براي جدا كردن فضاها از همديگر (فضابندي) مورد استفاده قرار مي‌گيرند. چنانچه اين ديوارها در درون يك قاب واقع شوند در اين صورت به آنها جداگرهاي ميانقابي اطلاق مي‌شود.

          هنگاميكه درون قابي با ديوار پر شود خواص مكانيكي آن در برابر نيروهاي جانبي نظير سختي، مقاومت، نرمي و شكل‌پذيري و ... به‌طور چشمگيري تغيير مي‌كند به گونه‌اي كه نمي‌توان با جمع سادة خواص قاب لخت و ديوار تنها به اين خواص دست يافت تفاوت رفتار قاب‌هاي ميان‌پر با قاب‌هاي لخت خود باعث تغيير رفتار سازه‌ مي‌گردد. به‌طوريكه وجود ميانقاب‌ها به‌نحويكه در زلزله‌ها مشاهده شده، ممكن است اثرات مطلوب و يا نامطلوبي بر روي رفتار لرزه‌اي سازه‌ها داشته باشد.

 

دلايل اهميت ميانقاب‌ها:

          اثر ميانقاب‌ها بر رفتار سازه‌ها تحت اثر بارهاي جانبي (لرزه‌اي) از ديدگاههاي مختلف حائز اهميت است در حقيقت وجود اين اثرات، ضرورت شناخت رفتار قاب‌هاي ميان‌پر را ملزم مي‌سازد ،بطوركلي مي‌توان عوامل زير را در اين زمينه مورد توجه قرار داد:

1- تحليل نادرست ناشي از تخمين نادرست پريود سازه: روش‌هاي معمول تحليل لرزه‌اي به يك تخمين خوب از پريود سازه بستگي دارد. از طرفي براي محاسبة پريود به سختي سازه احتياج داريم نتايج به‌دست آمده توسط پژوهشگران نشان مي‌دهد كه سختي سازه‌هاي داراي ميانقاب، تفاوت چشمگيري با سختي سازه‌هاي بدون ميانقاب دارد به‌طوريكه پولياكف با در نظر گرفتن اثر باد بر روي يك ساختمان 14 طبقه داراي ميانقاب و همچنين براثر مشاهدات انجام شده بر روي ساختمانهاي بلند در مسكو، سختي واقعي اين ساختمانها را بين 10 تا 20 برابر سختي آنها بدون در نظر گرفتن ميانقاب‌ها گزارش نموده است . در تحقيق ديگري كه توسط چوپرا بر روي يك ساختمان واقعي انجام شد نتايج زير براي پريود اصلي اين ساختمان به‌دست آمد [M1]

 

جدول 1- مقايسه پريود اصلي ساختمان Kajme International Building

جهت ارتعاش

 

X

 

Y

پريود به روش تحليلي و بدون در نظر گرفتن ميانقاب (ثانيه)

3.19

3.31

پريود از آزمايش پيش از زلزله سن فرناندو (ثانيه)

1.88

1.32

پريود مشاهده شده در هنگام زلزله سن فرناندو (ثانيه)

2.77

2.48

 

لذا ، در صورت عدم توجه به تغييرات سختي ناشي از وجود ميانقاب‌ها در حقيقت نمي‌توان تحليل لرزه‌اي درستي ارائه نمود و در نتيجه، طراحي براساس اين نتايج غير واقعي، نادرست خواهد بود .

2- اصلي اساسي در كار طراحي لرزه‌اي وجود دارد و آن اين است كه حتي المقدور از عناصري كه وزنشان به سازه تحميل شده است براي بالا بردن مقاومت استفاده شود به‌طوريكه نسبت مقاومت به وزن سازه هرقدر ممكن است بيشتر شود دليل اين امر روشن است زيرا عناصري كه وزن قابل توجه دارند به همان ميزان نيروي زلزله را افزايش مي‌دهند و در مقابل اگر نقشي در باربري لرزه‌اي نداشته باشند سازه را در مقابل زلزله تضعيف خواهند كرد. لذا با توجه به وزن زياد ميانقاب‌ها از يكسو و نقش چشمگير آنها در افزايش مقاومت جانبي سازه از سوي ديگر كاملاً منطقي مي‌نمايد كه در طراحي لرزه‌اي به كار گرفته شوند. ‍[م‌1]

3- با توجه به افزايش شديد سختي ناشي از ميانقاب‌ها، ممكن است مركز سختي يك طبقه ساختمان فاصله زيادي با مركز جرم پيدا كند. (به‌علت نحوة آرايش نامتقارن ميانقابها در پلان ) در اين حال ساختماني را كه به هنگام طراحي (براساس سختي قابهاي خالي) متقارن و فارغ از پيچش فرض شده است  با پيچش‌هاي مخربي مواجه مي‌شود لذا اگر قرار است از مقاومت حاصل از ميانقاب‌ها صرف نظر شود لااقل بايد تأثير آنها را در سختي منظور كرد تا از پيچش‌هاي ناخواسته جلوگيري شود. [م‌1]

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر