دانلود تحقیق درمورد ابر رسانایی

دانلود تحقیق درمورد ابر رسانایی

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد ابر رسانایی

با دانلود تحقیق در مورد ابر رسانایی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ابر رسانایی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ابر رسانایی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ابر رسانایی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

ابر رسانایی پدیده ای است که در دماهای بسیار پایین برای برخی از مواد رخ می دهد در حالت ابر رسانایی مقاومت الکتریکی ساده صفر می شود و ماده خاصیت دیامغناطیسی کامل پیدا میکند یعنی میدان مغناطیسی را از درون ؟؟؟؟ تا کنون معلوم شده است که بیش از 20 عنصر و صدها آلیاژ و ترکیبات بین فلزی ابر رسانا وجود دارد ؟؟؟ دمای گذار ابر رسانا از خیلی پایین تر از یک کلوین تا حدود 20 کلوین است.

دمای بحرانی دمایی است که در آن ماده از حالت معمولی به حالت ابر رسانایی می رسد و این دما بستگی به نوع ماده دارد.

تنها تفاوت اصلی ابر رسانا با رسانای کامل این است که ابر رسانا میدان مغناطیسی را از درون خود طرد می کند و بنابراین میدان مغناطیسی آن همواره صفر است در حالی که در رسانای کامل انتظار می رود میدان مغناطیسی ثابت بماند.

در رساناهای عادی مقاومت الکتریکی با کاهش دما کم می شود ولی هیچ گاه به صفر نمی رسد ولی در مواد ابر رسانا مثل جیوه- آلومینیوم و بعضی از آلیاژهای فلزی اگر دما از مقدار مشخصی که همان دمای بحرانی است کمتر شود مقاومت الکتریک ناگهان صفر می شود.

ابر رسانایی به دو نوع تقسیم می شود:

1-   ابر رسانایی نوع I که در دماهای کم مورد بررسی قرار می گیرند و در بالا به آن پرداختیم.

2-    ابر رسانایی نوع II که ابر رسانا در دماهای بالا است دمای بحرانی این ابر رساناها بیش از 90 کلوین است. نظریه کنونی ابر رساناها نمی توانند ابر رسانایی دمای بالا را توضیح دهند. از نظر علمی ابر رساناهای دمای بالا کاربردهای بسیار بیشتری دارند. زیرا در دماهایی ابر رسانا می شوند که راحت تر قابل ایجاد هستند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر