دانلود تحقیق درمورد روش استفاده بهینه آب

دانلود تحقیق درمورد روش استفاده بهینه آب

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد روش استفاده بهینه آب

با دانلود تحقیق در مورد روش استفاده بهینه آب در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق روش استفاده بهینه آب را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق روش استفاده بهینه آب ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد روش استفاده بهینه آب

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

درقصه ي آفرينش حضرت آدم عليه السلام آمده است که ((چون ملک تعالي خواست که آدم را بيافريند جبرييل را بفرستاد تا از زمين خاک گيرد.جبرييل ارش خاک از زمين برگرفت.آنگاه  حق تعالي باراني بفرستاد تا آن گل سرشته شد و آدم را بيافريد چنانکهخواست ودانست وجسد  او را به صورتکرد به کمال قدرت خود))

قدر مسلم آن است که انسان سرشتي از((خاک))و((آب))دارد و بقا او بستگيبه اين دوعنصر

خدادادي وحياتي است.

من دراين تحقيق به بيان موضوعات اب و موضوعات مرتبط(اب وخاک اب وپوشش گياهي و...) و به خصوص بحران اب پرداخته ام .اميد وارم مطالب من در اي تحقيق مورد توجه شما خواننده گرامي قرار بگيرد وگا مي در راه پيشرفت وابادي کشورم ايران برداشته باشم .                                         

اب در زندگي روزانه

  • وجود هر گونه حيات، متکي به وجود آب است. آب در بيشتر فرايندهاي متابوليسمي بدن، نقش حياتي دارد. هنگام گوارش غذا، مقادير قابل توجهي آب مورد استفاده قرار مي‌گيرد.تقريباً 70 درصد وزن بدن را آب تشکيل مي‌دهد. براي عملکرد درست، بدن ، روزانه به 1 تا 7 ليتر آب نياز دارد البته اين ميزان آب به مقدار فعاليت بدن ، دماي هوا ، رطوبت و ديگر عوامل بستگي دارد. آب از طريق ادرار ، مدفوع ، تعريق و همچنين از طريق بازدم به شکل بخار آب دفع مي‌شود.

بدن انسان به آبي نياز دارد که نمک يا ناخالصي هاي ديگر ( مثل باکتري يا ديگر عوامل بيماري‌زا و يا مواد شيميايي) نداشته باشد. البته برخي مواد محلول در آب طعم و مزه آن را بهتر هم مي‌کند. امروزه ، با توجه به رشد روز افزون جمعيت ، ميزان سرانه آب آشاميدني کاهش يافته است.

راه حل هاي تحت بررسي، توليد بيشتر آب ، بهبود توزيع و جلوگيري از هدر رفتن آن مي‌باشد.

منبع کمياب

در بسياري از کشورها ، آب نوعي منبع استراتژيک محسوب مي‌شود. بسياري از جنگ‌ها از جمله جنگ 6 روزه در خاور ميانه، بر سر به دست آوردن منابع آبي بيشتر صورت گرفت. البته کارشناسان، مشکلات بيشتري را هم پيش بيني مي‌کنند که بدليل رشد جمعيت، آلودگي آب ها و گرم شدن زمين حادث مي‌شود

 

  • اب اشاميدني

آب‌هاي آشاميدني را از چشمه ها ، قنات ها و يا چاه ها استخراج مي‌کنند. بنابراين ، براي توليد بيشتر آب ، مي‌توان چاه‌هاي بيشتري ساخت. باران و دريا هم از ديگر منابع آبي هستند که البته به عنوان آب آشاميدني مناسب نيستند. اين گونه آب‌ها را بايد تصفيه نمود. روش هاي معروف تصفيه آب ، تقطير و جوشاندن مي‌باشند. 

  • مهم ترين بحران آب ـ خشکسالي

 آب يكي از بزرگتري چالشهاي قرن حاضر بشريت است كه مي تواند به انقلاب آب منجر شود. چالش آب (فاصله يا خلا) بين توان تامين و نياز مصرف است كه لاجرم در طول زمان رو به افزايش است، زيرا از يك سو منابع آب محدود و محدودتر مي‌شود و همه ساله بخش قابل توجهي از منابع محدود آب به علت كيفيت از اولويت مصرف خارج مي شود كه نمود بارز آن فاضلاب‌هاي شهري و صنعتي و پابهاي كشاورزي است كه در موارد زيادي اين تغيير كيفيت عامل تهديد كننده براي تغيير كيفيت منابع آب سالم نيز هست. از سوي ديگر مصارف و تقاضاي آب همواره رو به فزوني مي‌رود.

انسان هر چه بيشتر رموز طبيعت را مي گشايد، به قانونمنديهاي بي‌نظير آن پي مي برد. دخالت در اين چرخه منظم بدون در نظر گرفتن عواقب آن مي تواند محدوديتهاي منابع آب و چگونگي استفاده از آن را محدودتر كند. خشكسالي و كم بارندگي نيز از جمله عوارضي است كه با دخالت مطالعه نشده انسان در طبيعت محدوديت منابع آب را تشديد مي‌كند.

عدم توزيع مناسب بارندگي، كاهش بارندگي‌هاي ساليانه به نسبت ميانگين بلند مدت (خشكسالي) از جمله عوامل و عوارضي است كه ر قانون طبيعت وجود دارد و به نسبت نياز انسان شدت و ضعف آن نمايان مي شود. بنابراين بايد به اصل محدوديت منابع آب در عمل اعتقاد پيدا كرد و به فاكتور خشكسالي به عنوان واقعيتي كه اتفاق مي‌افتد حدود و ثغور آن را شناسايي و براي كاهش تبعات آن برنامه‌ريزي كرد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر