6,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 40576
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2405

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد اثرات متقابل اكوسيستمهاي كشاورزي و اكوسيستمهاي طبيعي

دانلود تحقیق درمورد اثرات متقابل اكوسيستمهاي كشاورزي و اكوسيستمهاي طبيعي

0 2.4k
دانلود تحقیق درمورد اثرات متقابل اكوسيستمهاي كشاورزي و اكوسيستمهاي طبيعي

با دانلود تحقیق در مورد اثرات متقابل اكوسيستمهاي كشاورزي و اكوسيستمهاي طبيعي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اثرات متقابل اكوسيستمهاي كشاورزي و اكوسيستمهاي طبيعي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اثرات متقابل اكوسيستمهاي كشاورزي و اكوسيستمهاي طبيعي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اثرات متقابل اكوسيستمهاي كشاورزي و اكوسيستمهاي طبيعي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:

با شروع فعاليتهاي كشاورزي ، اكو سيستمهاي كشاورزي در سراسر جهان ، اكوسيستمهاي طبيعي را دگرگون كرده و جايگزين آنها شده اند. تداوم فرايند تبديل فرايند تبديل اراضي براي فعاليتهاي كشاورزي اثرات منفي و زيانباري بر تنوع موجودات زنده و فرايندهاي اكولوژيكي كه اين چشم اندازهاي طبيعي را ساخته اند. به همراه داشته است اگر چه اشكال ديگر سودجويي انسان از طبيعت از قبيل شهرنشيني و معدن كاوي در تغيير زيستگاهي و كاهش تنوع زيستي در مقياس  وسيع دخيل بوده اند.

ولي فعاليت كشاورزي به انضمام چرا و توليد چوب ، نقش عمده اي در تغييرات محيطي در مقياس زيست شهر ايفا نموده و موجب تهديد سيستمهاي حمايتي حيات در جهان ميشود يكي از اهداف مهم توسعه كشاورزي پايدار برگشت ، از اين اثرات تخريب و غفلت است . توليدات كشاورزي را مي توان به گونه اي انجام داد كه به حفاظت منابع زنده و كيفيت محيط كمك كند. كشاورزي پايدار و حفاظت از منابع زنده هر دو در جهت نگه داري باروري                اكوسيستم ها فعاليت كرده و به حفظ تنوع زيستي و محدود ساختن فعاليتهاي انساني بر همة اكو سيستمها ، حفظ تنوع زيستي طبيعي صرفاً از طريق حمايت اكو سيستمهاي طبيعي از تاثيرات انساني امكان پذير نخواهد بود و مديريت اكو سيستمهاي كشاورزي و مديريت حفاظت هر دو از يك اصل اكولوژيك منشاء گرفته اند.

 

محيط هاي كشاورزي :

توسعة كشاورزي در محيطهايي كه در گذشته طبيعي بوده اند باعث شكل گيري و گسترش لكه هاي غير يكنواخت موزائيكي زيستگاههاي مختلف كشاورزي شده است . مجموعة اين اراضي ممكن است به صورت فشرده مديريت شده و به طور دائم براي اهداف توليدات كشاورزي دچار تخريب شوند. اما قطعاً قسمتهايي (زمينه هاي باتلاقي ، كرانه هاي ساحلي و تپه ماهور ها ) ممكن است به صورت نسبتاً طبيعي رها شده و قسمتهاي ديگري (مرزهاي بين مزارع ، مناطق اطراف ساختمانها جاده ها و نوارهاي بين مزارع و مناطق طبيعي مجاور آنها ) ممكن است گاه در معرض تخريب قرار گيرند  ، اما بهر حال به صورت فشرده مديريت نمي شوند. به علاوه اكو سيستمهاي طبيعي ممكن است به صورت مناطق مرزي و يا احاطه شده در مناطقي باشند كه توليدات كشاورزي در آنها غالبيت دارد.

سه بخش كه سه جزء عمده محيطهاي كشاورزي از آنها ناشي مي شوند تقسيم كرد :

1ـ مناطق توليد كشاورزي كه به صورت فشرده مديريت مي شوند و به طور منظم در معرض تخريب هستند ، اين مناطق اغلب به گونه هاي گياهي غير بومي اهلي شده
اختصاص دارند.

2ـ مناطقي كه تاثير انسان بر آنها ملايم بوده و يا كاهش يافته است اين گروه حد واسط به شاغل چراگاهها ، جنگلهاي مديريت شده براي توليد چوب ، ترخيصها و ساير مناطق مرزي و سيستمهاي جنگل زراعي مي باشند . اين نوع اراضي اغلب شامل مخلوط گونه هايي بومي و غير بومي گياهي بوده و به عنوان زيست مكانهاي بسياري از گونه هاي جانوري نيز عمل               مي كنند.

3ـ مناطق طبيعي ، اين اراضي برخي خصوصيات ساختاري و تركيب گونه اي اكوسيستمهاي اصلي را كه به طور طبيعي در منطقه حضور دارند حفظ مي كنند البته اين مناطق ممكن است از نظر اندازه كوچك باشند ولي داراي برخي گونه هاي غير بومي بوده و تا حدودي در معرض تخريب انسان قرار مي گيرند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر