9,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 40528
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1523

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد پتانسيومتر

دانلود تحقیق درمورد پتانسيومتر

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد پتانسيومتر

با دانلود تحقیق در مورد پتانسيومتر در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق پتانسيومتر را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق پتانسيومتر ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد پتانسيومتر

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:56 صفحه

قسمتی از فایل:

نگاه اجمالي

پتانسيل سنج ،) وسيله‌اي الکتريکي است که از قطعه سيمي مقاوم (يا از ماده مقاوم الکتريکي) با مقاومت R تشکيل شده است و روي آن يک سر اتصال لغزنده قرار دارد. که با سيم اتصال الکتريکي برقرار مي‌کند و معمولا در آزمايشگاه براي تنظيم و کنترل جريان از يک مقاومت متغير استفاده مي‌شود. پتانسيل منبع در سه محل اتصال الکتريکي دارد. عبارت است از نقطه A و B در دو سر سيم مقاوم و سر اتصال لغزنده T، پيچ تنظيم صداي راديو يا وسايل صوتي ديگر ، پتانسيل سنجي ساده و ارزان قيمت است. اما پتانسيل سنج دقيق وسيله‌اي گرانقيمت است که براي اندازه‌گيري ولتاژ با دقت بسيار زياد بکار برده مي‌شود.

اساس کار پتانسيومتر

اگر اتصال بين نقطه A و T برقرار شود، اين وسيله به يک مقاومت قابل تنظيم يا رئوستا تبديل مي‌شود. مقاومت بين نقطه‌هاي A و T و شکل R1 نشان داده مي شود. با حرکت سر اتصال لغزنده T در طول سيم مقاوم ، از سر اتصال A تا سر اتصال B ، مقاومت R1 از صفر تا مقدار R تغيير مي‌کند. نام پتانسيل سنج از آنجا گرفته شده است که اين وسيله مي‌تواند مقادير مختلف اختلاف پتانسيل الکتريکي که يا ولتاژ ، ميان سر اتصال T و يکي از دو سر سيم پتانسيل سنج (مثلا نقطه A) را بسنجد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر