دانلود تحقیق درمورد تاثير تنش خشكي بر مراحل مختلف جوانه زني ارقام رايج كلزا

دانلود تحقیق درمورد تاثير تنش خشكي بر مراحل مختلف جوانه زني ارقام رايج كلزا

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد تاثير تنش خشكي بر مراحل مختلف جوانه زني ارقام رايج كلزا

با دانلود تحقیق در مورد تاثير تنش خشكي بر مراحل مختلف جوانه زني ارقام رايج كلزا در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تاثير تنش خشكي بر مراحل مختلف جوانه زني ارقام رايج كلزا را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تاثير تنش خشكي بر مراحل مختلف جوانه زني ارقام رايج كلزا ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تاثير تنش خشكي بر مراحل مختلف جوانه زني ارقام رايج كلزا

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:

با توجه به نياز غذايي كشور به روغن هاي خوراكي و اهميت گياه روغني كلزا (Brassica napus L.) در تامين كمي و كيفي اين نياز، بررسي عوامل موثر بر جوانه زني بذر اين گياه كه نقش مهمي در استقرار، رشد و عملكرد نهايي دارد، لازم به نظر مي رسد . محدوديت هاي خاك، تحت عنوان تنش هاي محيطي به گياه صدمه مي زنند و تنش خشكي يكي از تنش هاي محيطي رايج در كشور است كه بر مراحل مختلف رشد و متابوليزم گياه اثر مي گذارد . اثر تنش خشكي بر جوانه زني بذر؛ به رقم گياهي، پتانسيل اسمزي آب، مدت زمان تنش و مرحله زماني اثر تنش بستگي دارد
نظر به ضرورت مطالعه شرايط تنش خشكي در اكثر مناطق زراعي كشور و علم بر اينكه مراحل مختلف جوانه زني، حساسيت هاي متفاوتي به خشكي دارند، اين مطالعه با هدف يافتن زمان دقيق تر تاثير تنش خشكي در مراحل مختلف جوانه زني بذر ارقام رايج كلزا كه در مناطق مختلف استان فارس ( سردسيري، گرمسيري و معتدله ) كشت مي شوند، انجام گرديده است .

 

 


 

 

            معرفی سه رقم انگور متحمل به تنش خشكي در استان قزوين

 

مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي  قزوين

 


 

 


چكيده:

خسارت ناشي از گرما و كمبود آب، بر محصولات زراعي و باغي بر كسي پوشيده نيست. بنابراين در گياهان زراعي و باغي،مخصوصاً درختان انگور( Vitis vinifera)  كه دچار شرايط نامطلوب تنشهاي آبي ميشوند، مقاومت به خشكي از نظر جلوگيري از كاهش عملكرد بسيار مهم خواهد بود. لذا شناسايي، انتخاب و استفاده از ارقام انگور متحمل در برابر تنش‌هاي خشكي از موارد بسيار مهم و ضروري در برنامه‌هاي به‌نژادي انگور ميباشد. اين طرح در بهار 1381 با بررسي ارقام بومي انگور استان قزوين شروع شد، كه انتخاب بصورت غير مستقيم و غربال ارقام متحمل به تنش خشكي بر اساس صفات مورفولوژيك بود. يعني اينكه كليه ارقام موجود از نظر صفات سازگار با تنش خشكي مورديررسي قرار گرفته و ارقام داراي صفات سازگار به تنش خشكي گزينش شدند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر