دانلود تحقیق درمورد تربیت کودک

دانلود تحقیق درمورد تربیت کودک

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد تربیت کودک

با دانلود تحقیق در مورد تربیت کودک در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تربیت کودک را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تربیت کودک ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تربیت کودک

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:47 صفحه

قسمتی از فایل:

تعريف و اهميت تربيت

به طور خلاصه تربيت عبارت است از ايجاد تغييرات مطلوب در انسان و به عبارت ديگر و بهتر: ايجاد تحولات ثمربخش در محيط زندگي انسان به منظور ساختن و شكوفايي استعدادهاي آدمي و يا تربيت عبارت است از پروردن قواي جسمي و روحي انسان براي وصول به كمال مطلوب و انتقال طرز تفكر و احساس و عمل يك جامعه به آيندگان.

تربيت چيست؟

تربيت از سويي علم است چون داراي موضوع و هدف و روش است.

از سويي فن است زيرا جريان نشو و ماي قواي انساني با فنوني بايد تحت مراقبت آيد. ممكن است فردي باسواد و عالم باشد ولي معلم نباشد.

تربيت از سويي هنر است چون در آن توجه به لطافت‌ها و ريزه‌كاريهايي است كه براي دوباره ساختن و سازمان دادن ضروري است.

از سوي ديگر خدمت است به خود فرد و به جامعه انساني است و به وسيله آن مي‌توان فرد را موجودي مفيد ساخت و به حقيقت آدميت واصل كرد.

وظيفة تربيت:

وظيفه تربيت در عبارتي كوتاه عبارت است از: ‌سازندگي و آفرينندگي، ساختن و سازمان دادن. تلاش براي ايجاد تعادل بين نيازها و تعديل تمايلات و غرايز.

با ديدي وسيع‌تر مي‌توان گفت: تربيت وظيفه دارد سه جنبه آدمي را بسازد: تن، سر، روان و در جمع، ‌فرد را به ايجاد رابطه‌اي صحيح بين خود و خدا و جهان قادر سازد. او را فردي مفيد و موثر براي جامعه بسازد. انساني بيافريند كه داراي ميل وصول به ارزشهاي عالي باشد. قدرت ابتكار و تصميم‌گيري داشته باشد. آداب زندگي را بداند. در مسير جريانات اجتماعي و بركنار از هر گونه پيش داوري باشد.

تربيت وظيفه دارد انساني بسازد كه زندگي‌اش بر اساس معيارها و ضوابط انديشيده، مبتني بر استقلال شخصيت عدالت اجتماعي . شناخت زيبا و انتخاب احسن، مباني اخلاقي و انساني باشد.

(اينترنت، ‌دبستان بزرگمهر، ‌فولاد شهر)

هدف از تربيت

هدف از تربيت سازندگي و آفرينندگي مداوم و تلاش براي تعديل و تعادل بين نيازها و تمايلات است و در جمع غرض اينست كه دست فرد را گرفته و زمينه رشد او را از هر سو بدانگونه فراهم كنند كه به نقطه مورد نظر برسد (قائمي اميري، 1355).

روشهاي اصلي تربيت

تربيت در نظر بيشتر والدين چيزي جز تنبيه نيست؛ ولي واژه تربيت، در واقع بمعناي تعليم دادن يا پرورش.

شامل مجموعه‌اي از روشهاي مثبت و منفي است. وقتي كودكان خود را تربيت مي‌كنيد به آنها مي‌آموزيد كه چطور رفتار كنند. پيش از آنكه انجام كاري را از آنها بخواهيد به آنها آموزش مي‌دهد. تربيت موثر آن است كه وقتي فرزند شما نيم نگاهي به شما مي‌اندازد تا مطمئن شود عملي كه انجام مي‌دهد درست است يا نه، بگوييم: «درسته، خوبه». مثلاً‌؛ واكنش تربيتي در قبال كودكي كه تازه راه افتاده و دارد به طرف پريز برق مي‌رود .

يك «نه» ‌قاطع و محكم است. تربيت كودك وظيفه‌اي يك روزه نيست پدر و مادر بايد پايدار و جدي باشند تا روشهاي تربيتي شان موثر واقع شود. چيزهاي زيادي براي ياد دادن به فرزندتان وجود دارد كه مستلزم وقت و حوصله است (مانند ارزشها، اعتقادات و مهارتها). به علاوه كودك شما هميشه براي آموختن درس آماده نيست. بايد عزمتان را جزم كنيد و ثابت قدم باشيد. با هدف سخن بگوييد گفته‌هاي خود را جدي بگيريد و آنها را رها نكنيد. در نهايت بايد با ديدي مثبت به تربيت فرزندانتان اقدام كنيد. چنانچه كاري را درست انجام داد، به او بگوييد كه از كارش راضي هستيد. وقتي كودك با انجام كارهايي كه موافق ميل شماست رضايت شما را به دست آورد به آن عادت مي‌كند. (گاربر، 1946).

عاملان تربيت

منظور از عاملان تربيت كساني هستند كه نقش اجرائي را در تربيت كودك بر عهده دارند. و بگونه‌اي در او سازندگي ايجاد مي‌كنند. اين عاملان به ترتيب اهميت به سه دسته تقسيم مي‌شوند:

1ـ ‌والدين 2ـ اجتماع 3ـ عوامل خارجي و محيط

1ـ ‌والدين

‌والدين نخستين كساني هستند كه كودك از آنها منشاء مي‌گيرد و با آنها در تماس است. اينان عاملان تربيتند و عاليترين نقش را در زمينه پرورش و رشد شخصيت او ايفا مي‌كنند و بسياري از خصايص خود را به كودكان منتقل مي‌كنند. بسياري از خصايص جسمي و رواني كودك مربوط به عامل وراثت است. و ديگر محيط خارجي كه شامل دامان والدين است. بسياري از همتهاي بلند. ارزشهاي عالي خلق و خوي نيكو. تو سري‌خوريها كج‌خلقي‌ها، و انزواطلبي‌ها از دامان ‌والدين منشاء مي‌گيرند. تأثير و نفوذ عميق ‌والدين در كودك و در رنگ دادن شخصيت او بدان علت است كه خانواده كانون محبت و احترام و در عين حال مركز اعمال نظم و انضباط است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر