دانلود تحقیق درمورد آلبالو

دانلود تحقیق درمورد آلبالو

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد آلبالو

با دانلود تحقیق در مورد آلبالو در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آلبالو را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آلبالو ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آلبالو

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:16 صفحه

قسمتی از فایل:

آلبالو با نام علمی (prunus serasus) از نظر گياه شناسي بسيار به گيلاس شبيه است. آلبالو بومي نواحي بين درياي خزر و درياي سياه است كه احتمالاً بذر آن توسط پرندگان به ساير نقاط از جمله اروپا برده شده است. مناطق عمده كشت آلبالو فرانسه، يوگسلاوي و آلمان مي باشد.

 

گياه شناسي :

آلبالو گياهي خزان پذير با برگهاي لوزي بصورت متناوب روي شاخه قرار دارند. رنگ پوست آن قهوه اي روشن تا نقره اي است. آلبالو از نظر حجم در مقايسه با گيلاس جاي كمتري را اشغال مي كند.

ارتفاع درختان آلبالو 4-2 متر و ساقه بعضي از ارقام بسيار قابل انعطاف است و براحتي بدون آنكه شكسته شود خم مي شود بهمين دليل در چيدن ميوه بعضي ارقام نيازي به نردبان نمي باشد و ميتوان درخت را خم كرد و ميوه آنرا چيد. گل روي اسپورهاي سـالهاي قبل و همچنين روي شــاخه هاي ســال قبل هم تشكيل مي شود. گلها بصورت 5-3 تايي در يك جوانه ظاهر و گلها داراي 5 گلبرگ، 5 كاسبرگ، پرچم و يك مادگي است. بر عكس گيلاس آلبالو خود بارور است و براي تلقيح نيازي به ارقام گرده افشان ندارد. گرده ‌آلبالو ميتواند گل گيلاس را تلقيح كند.

گل آلبالو معمولاً ديرتر از ساير ميوه هاي هسته دار باز مي شود بهمين دليل معمولاً با خطر سرمازدگي مواجه نمي شود. ميوه آلبالو داراي دم بلند كه بر اساس بلندي يا كوتاهي دم تقسيم بندي مي شود و معمولاً ارقام دم كوتاه مرغوب ترند.

 

                                    

 

 

اقليم :

نياز سرمايي آلبالو بين 1600-600 ساعت زير 7 درجه سانتيگراد مي باشد. تابستان هاي خشك و خنك براي اين درخت مناسب است. مقاومت به سرما در حد سيب است. ريشه آلبالو در برابر خاك مرطوب نسبت به گيلاس داراي مقاومت بيشتري است و ريشه آلبالو سطحي و تا حداكثر عمق 5/1 متر گسترش مي يابد.

 

 

ازدياد :

آلبالو به سه روش كاشت بذر، پاجوش و پيوند قابل ازدياد است. آلبالوهاي معمولي بيشتر بصورت پاجوش ازدياد ميگردد. ولي ارقام جديد آلبالو از قبيل آلبالو گيسي و آلبالو مجارستان (سيكاني مجي-اردي جوبيليوم و بوترمو) با پيوند روي پايه آلبالو تلخ(محلب) ازدياد مي يابد و پيوند شكمي(T) در آلبالو معمول مي باشد.

كاشت و تربيت درختان آلبالو :

فاصله كاشت در آلبالو 5*4 و يا 5*5 است. زمان انتقال نهال به زمين اصلي از پاييز و پس از ريزش برگها آغاز و تا قبل از باز شدن شكوفه ها در بهار ادامه دارد. درخت آلبالو معمولاً در خزانه داراي شاخه هاي جانبي است كه در موقع كاشت بايد اين شاخه هاي جانبي را قطع كرد. آلبالو معمولاً سربرداري نمي شود و پس از سال دوم 6-5 شاخه در اطراف ساقه اصلي حفظ و بقيه حذف ميگردد

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر