دانلود تحقیق درمورد ايران و منطقه خليج فارس

دانلود تحقیق درمورد ايران و منطقه خليج فارس

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد ايران و منطقه خليج فارس

با دانلود تحقیق در مورد ايران و منطقه خليج فارس در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ايران و منطقه خليج فارس را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ايران و منطقه خليج فارس ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ايران و منطقه خليج فارس

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:54 صفحه

قسمتی از فایل:

پرونده هسته اي ايران همچنان مفتوح است و کشورهاي موسوم به پنج بعلاوه يک در حال مذاکره براي برداشتن قدم هاي بعدي در جهت واداشتن ايران به دست کشيدن از چرخه سوخت هسته اي هستند. عليرغم آنکه شواهد همگي دال بر آن است که ميزان غني سازي اورانيوم در تاسيسات نطنز بيشتر از 4 درصد نيست، اما تلاش براي نشان دادن ايران بعنوان کشوري که تهديد عمده براي کشورهاي اروپايي و آمريکايي و بلکه تمام جهان است، از سوي مقامات آمريکايي، اسرائيلي و اروپايي و به تبع آن ها از سوي رسانه هاي بانفوذ ادامه دارد.

اين چنين است که دو مسير پا به پاي يکديگر در برابر توسعه ايران در حال پيشروي است. ابتدا تحريم هاي اشاره شده در قطعنامه هاي صادره از شوراي امنيت ملل متحد بخصوص قطعنامه هاي 1737 و 1747، و ديگري تلاش آمريکا براي مهار ايران و تحريم هاي فرامرزي اين کشور بخصوص در بخش هاي مالي و بانکي و همچنين در صنعت نفت و گاز و بخش هاي پژوهشي کشور است.

گرچه اميدواري براي پايان يافتن منازعه هسته ايران و غرب و رسيدن به يک راه حل بهينه مبتني بر حفظ استقلال و حقوق ايران و همچنين رفع نگراني کشورهاي ديگر باقي است، اما به نظر مي رسد که بحث در مورد تدوين استراتژي هاي اقتضايي و بررسي راه هاي مواجهه با تحريم ها و تضييقات تحميلي از نوع بين المللي و در برابر فشارهاي آمريکا ضروري باشد.

نويسنده معتقد است که اعمال تحريم عليه ايران و همچنين ايجاد فشار سياسي و يا نظامي عليه جمهوري اسلامي ايران اگر بخواهد تشديد گردد، اين کار از طريق خليج فارس محتمل تر است و مشخصات ژئوپلتيکي اين منطقه و دسترسي طرف مقابل به اين آبراه و کشورهاي همسايه بستر مناسب براي اين گونه امور را فراهم مي سازد. از طرف ديگر نيز مزيت هاي ملي ايران در اين منطقه متعدد و فرصت هاي فراروي کشور در مقابله با تحريم هاي موصوف از هر منطقه ديگر متصل به مرزهاي ايران بيشتر است. در اين مقاله من به دو موضوع خواهم پرداخت:

1-               رفتار آمريکا در قبال ايران بر چه پايه هايي استوار است؟

2-               چه راهکارهايي ايران را مي تواند بر بقاي خود مطمئن تر سازد؟

 

رفتار آمريکا در قبال ايران

ايالات متحده آمريکا از ابتداي پيدايش نفت در خاورميانه در روابط خود با ايران داراي حساسيت ويژه و منحصر بفرد بوده است. اين حساسيت گاه بصورت نزديکي فوق العاده دو کشور خود را نشان داده است، مانند اظهار آمادگي مشارکت شرکت آمريکايي نفتي سينکلر در توسعه ميادين نفتي ايران در کناره درياي خزر در 1300 شمسي با پيشنهاد توافقي مبتني بر اختصاص 50 درصد سود آن به ايران در زمانيکه حداکثر سودي که شرکت مختلط نفت ايران و انگليس به ايران مي داد 15 درصد بود. يا مانند همکاري هاي ايران و آمريکا در پس از اشغال اين کشور در 1320 در قالب کمک هاي اصل چهار و بخشي از طرح مارشال. يا مانند همکاري هاي سياسي، امنيتي و نظامي دو کشور در پس از کودتاي 28 مرداد 1332 در قالب تشکيل ساواک، ايجاد پيمان بغداد و سنتو، و قرارداد همکاري هاي نظامي مابين دوکشور در 1339، يا برنامه توسعه ايران در چارچوب يک مدل آمريکايي از بهمن 1341 و سرمايه گذاري هاي کلان آمريکا در ايران از 1349.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر