9,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 39726
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1727

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد اثر شوري بر گياهان زراعي و راههاي مقابله با آن

دانلود تحقیق درمورد اثر شوري بر گياهان زراعي و راههاي مقابله با آن

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد اثر شوري بر گياهان زراعي و راههاي مقابله با آن

با دانلود تحقیق در مورد اثر شوري بر گياهان زراعي و راههاي مقابله با آن در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اثر شوري بر گياهان زراعي و راههاي مقابله با آن را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اثر شوري بر گياهان زراعي و راههاي مقابله با آن ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اثر شوري بر گياهان زراعي و راههاي مقابله با آن

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:41 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه:

در جهان، پديده هاي متعددي وجود دارد كه باعث مي شود اطراف خود را به تحليل برد. به عنوان مثال وقتي آب باران روي خاك ها جريان پيدا مي كند، نمك هاي سديم، كلسيم، منيزيم، كلر، سولفات، كربنات و تعدادي ديگر از عناصر در جريان آب وارد شده و به درون رودخانه ها، درياچه ها و سرانجام درياها و اقيانوس ها وارد مي شود. فرآيندهاي زمين شناسي نيز به حل شدن كند پوسته زمين و آزاد نمودن مقدار قابل ملاحظه اي از يون هاي سديم، كلسيم، منيزيم، كلر، سولفور، كربنات ها وتركيبات غير آلي ديگر به داخل اقيانوس ها كمك نموده است. آب و نمك‌هاي حل شده براي رشد گياه ضروري مي باشند اما استفاده مجدد آب و ميزان تبخير بالاي آن در نواحي خشك و نيمه خشك باعث تجمع نمك شده كه به عنوان يك پديده عمومي شوري تلقي مي شود. شوري خاك به دليل جلوگيري از جذب آب و عناصر به درون گياه يكي از مهم ترين محدوديت هاي رشد گياهان زراعي محسوب مي شود و به عنوان مشكل بزرگ كشاورزي، بالاخص در كشاورزي آبي درمنابع گزارش شده است (7).

افزايش جمعيت جهان ايجاب مي كند كه مساحت بيشتري از زمين به امر خانه سازي و فعاليت هاي صنعتي تخصيص يابد و در اين شرايط، گسترش مزارع  كشاورزي  به زمين هاي واقع در حاشيه حاصلخيزي يعني مرزهاي نهايي زمين هاي قابل كشت، اجتناب ناپذير مي گردد، در چنين وضعيتي، مسموميت، شوري، دماهاي فوق العاده، آلودگي ها و آثار حاصل از دخالت هاي شيميايي استرس هايي هستند كه غالباً بروز مي‌كنند. همچنين تغيير محيط ها و اقليم ها كه از فعاليت هاي انسان نتيجه مي شوند، شرايط استرسي را كه گياهان بايد تحت آن شرايط رشد كرده و زنده بمانند پديدار و يا تشديد مي كنند.علم به اثرات استرس هاي گوناگون روي فيزيولوژي گياهان براي شناخت مكانيسم هاي مقاومت و بقاياي گياهان و انتخاب روش هاي اصلاح به منظور افزايش مقاومت گياهان در مقابل استرس ضرورت دارد (3).

شوري عامل مهم در تاريخ بشر و سيستم هاي كشاورزي بوده، كه بشر بر آنها تكيه داشته است. تمدن هاي بسياري در اثر عدم اعمال مديريت صحيح درامر آبياري و نتيجتا" دراثر تجمع نمك در سطح خاك، نابود شده اند. هر گاه بارندگي محدود باشد، نمك در خاكي كه گياهان درآن ريشه دوانيده اند، شسته نمي شود و بهنگام افزايش شوري ( نمك ) مقدار محصول كاهش مي يابد.

مناطق وسيعي از سطح زمين بدليل تحمل كم گياهان زراعي نسبت به نمك، و نبود اطلاعات كافي در مورد مكانيسم هاي تحمل دردسترس اصلاح كنندگان گياه در ارتباط با فزايندهاي گزينش، براي كشاورزي غير قابل استفاده مي باشند. در بعضي از مناطق مستعد براي كشاورزي در ارتباط با موضوع، دو ديدگاه وجود دارند كه مي توانند موردتوجه واقع شوند :

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر