6,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 39647
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1706

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تعريف رهبري

دانلود تحقیق درمورد تعريف رهبري

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد تعريف رهبري

با دانلود تحقیق در مورد تعريف رهبري در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تعريف رهبري را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تعريف رهبري ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تعريف رهبري

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:14 صفحه

قسمتی از فایل:

تعريف رهبري

1- «رهبري عبارتست از هنر يا فرايند نفوذ و تأثيرگذاري بر مردم به گونه‌اي كه با ميل و اشتياق و بيشترين توان خود براي دستيابي به هدف‌هاي گروهي كوشش نمايند». (كنتز و اودانل، 1986)

2- «رهبري در قدرت برانگيختن ديگران به پي‌گيري مشتاقانه نه هدف‌هاي معين خلاصه مي‌شود». (دويس وينواستروم، 1985)

3- «هدف سازمان اين است كه در آن افراد عادي بتوانند كارهاي غيرعادي انجام دهند، ليكن هدف رهبري تبديل انسان‌هاي آرام به انسان‌هاي برانگيخته است». (پيتر دراكر، 1954)

4- «رهبري يك فراگرد تأثيرگذاري است. رهبري عبارتست از اعمال نفوذ توسط رهبر بر رفتار يك يا تعداد بيشتري از مردمان. به‌ بيان ديگر رهبري به ضرورت در برگيرنده كسي است كه هوشيارانه كوشش مي‌كند ديگران (پيروان) را وادارد تا كارهاي موردنظرش را انجام دهند». (آرنولدو فلدمن، 1978)

5- «رهبري يك فرايند تأثيرگذاري است كه از راه آن كنش‌هاي شخص الف رفتار شخص ب را تغيير مي‌دهد و ب اين تأثيرگذاري را شروع و تغيير انجام شده را با هدف‌هاي خود همساز مي‌داند». (كوچمن، 1975)

6- «رهبر كسي است كه وظيفه جهت دادن و هماهنگ كردن فعاليت‌هاي مربوط به وظيفه گروه به او واگذار شده است». (فيدلر، 1967)

7- «رهبري فرايند برانگيختن ديگران به كنش در جهت هدفي مشترك است». (لاك، 1991)

8- «مديريت نظام همكاري و تعاون است، رهبري، موتور حركت آن است». (بارنارد، 1938)

     تعريف‌هاي بالا گزيده‌اي است از بسياري تعريف‌هاي موجود كه از سوي پژوهشگران و نويسندگان مختلف ارائه شده است. برخي از نويسندگان نتيجه گرفته‌اند كه، به تقريب، به شمار كساني كه به «پژوهش رهبري دست زده‌اند، تعريف رهبري وجود دارد.

رهبري و موفقيت سازمان‌ها

     نويسندگان مديريت بيشتر در پيكربندي دانش مديريت، برپايه وظيفه‌هاي مدير يا فرايند مديريت توافق دارند. «لوترگيوليك» اين وظيفه‌ها را در قالب كلمة ساختگي POSDCORB بيان كرده كه منظور از D به جاي Directing در آن مقوله رهبري است. (لوترگيوليك، 1937)

     «كنتز» و «اودانل» نيز كتاب خود را برپايه پنج وظيفه زير تدوين نموده‌اند:

برنامه‌ريزي، سازماندهي، كارمند، گزيني، رهبري و نظارت. كه به‌طور مشخص رهبري در آن به‌عنوان يكي از وظيفه‌هاي اصلي و پراهميت مديريت نگاشته شده است

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر