12,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 39599
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1892
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد بررسی فقهی اصل حسن نیت در قراردادها از نظر مذاهب خمسه

دانلود تحقیق درمورد بررسی فقهی اصل حسن نیت در قراردادها از نظر مذاهب خمسه

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد بررسی فقهی اصل حسن نیت در قراردادها از نظر مذاهب خمسه

با دانلود تحقیق در مورد بررسی فقهی اصل حسن نیت در قراردادها از نظر مذاهب خمسه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسی فقهی اصل حسن نیت در قراردادها از نظر مذاهب خمسه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسی فقهی اصل حسن نیت در قراردادها از نظر مذاهب خمسه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بررسی فقهی اصل حسن نیت در قراردادها از نظر مذاهب خمسه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:126 صفحه

قسمتی از فایل:

چکیده

حسن نیت به عنوان یک اصل در حقوق فرانسه در قراردادها و مسئولیت مدنی به کار می رود نفوذ این اصل بر اساس مبانی است که در حقوق اروپایی وجود دارد ودر نظام حقوقی ایران اصل حسن نیت کاملاً اصلی است که از حقوق فرانسه برگرفته می باشد باید گفت که اصل حسن نیت در حقوق ایران نیز کاربرد فراوانی یافته است و آن هم به دلیل نفوذی است که حقوق اروپایی مخصوصاً حقوق فرانسوی در نظام حقوقی ایران دارد. در نظام فقهی، معادل اصل حسن نیت، قاعده احسان می باشد که مبتی بر نیکی و خیرخواهی است و از این اصل می توان برداشت که هر عمل حقوقی و عبادی باید براساس احسان صورت بگیرد. همچنین باید گفت که در رابطه با اداره فضولی غیر در فقه و حقوق مسائل بسیاری در باب احسان مطرح شده است در این پایان نامه سعی شده است به ریشه های فقهی قاعده احسان و تطبیق آن با حسن نیت پرداخته شود.

کلیدواژه: حسن نیت، احسان، اداره فضولی، مسئولیت، قرارداد.


 

مقدمه

در حقوق ایران،و نیز در حقوق کلیه کشورهای متمدن،اصل لزوم قراردادها بهعنوان اصلی مسلم پذیرفته شده است.[1] به موجب این اصل،طرفین قرارداد ملزمبه ایفاء تعهدات ناشی از آن بوده و نمیتوانند از اجرای مفاد قرارداد امتناع نمایند.

مع الوصف در حقوق اروپایی اصلی دیگر به نام«حسن نیت[2] نیز بر اجرایقراردادها حکومت میکند که قانون مدنی

12,000 تومان