دانلود تحقیق درمورد نقش دین در زندگی جوانان

دانلود تحقیق درمورد نقش دین در زندگی جوانان

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد نقش دین در زندگی جوانان

با دانلود تحقیق در مورد نقش دین در زندگی جوانان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نقش دین در زندگی جوانان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نقش دین در زندگی جوانان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نقش دین در زندگی جوانان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:

در بینش مادی، انسان خود را همانند دیگر موجودات، پدیده‏ای کور و تصادفی می‏داند که به حکم طبیعت، باید مدتی را بر روی کره خاکی بگذراند و سپس راهی دیار فنا و نیستی گردد. در این نگاه، همه جهان و از جمله انسان، پدیده‏ای بی‏معنا و بدون هدف است. انسانِ بریده از خدا، امروزه به خوبی دریافته است که هیچ یک از چیزهایی که روزی آنها را کعبه آمال خود قرار داده بود، نمی‏تواند او را خشنود کند و زندگی اش را از پوچی و بیهودگی رها سازد. اما در مقابل، انسانِ پرورش یافته در مکتب دین، به این دلیل که جهان مادی را با تمامی موهبت هایش، همواره در حد یک وسیله می‏نگرد و سعادت و نیک‏بختی خویش را هرگز در گرو عوامل مادی نمی‏داند، نه تنها ناملایمات و ناکامی‏ها روحیه‏اش را تضعیف نمی‏کند، بلکه همین مشکلات و ناملایمات، در حکم وسایلی هستند که از سستی حاصل از خوگرفتن به زندگیِ بی‏دغدغه جلوگیری به عمل می‏آورند.

دین در روایات

پیشوایان اسلام، دین را به ارکان و ویژگی‏هایش، از جمله ایمان، قلبی بودن، معرفت داشتن، دوستی ورزیدن، اخلاق نیک، نور، عزت، مایه حیات و مانند آنها تفسیر کرده‏اند. پیامبر اکرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله می‏فرماید: «اخلاق نیک، نصف دین است». امام باقر علیه‏السلام نیز فرموده است: «دین، همان دوست داشتن، و دوستی همان دین است». امام علی علیه‏السلام هم در مورد هدف دین می‏فرماید: «غایت و هدف دین، ایمان است».

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر