6,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 38730
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1848
  • تعداد فروش: 11

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد مرگ

دانلود تحقیق درمورد مرگ

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد مرگ

با دانلود تحقیق در مورد مرگ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مرگ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مرگ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مرگ

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:7 صفحه

قسمتی از فایل:

واژه مرگ:

 واژه مرگ در فارسي به معناي مردن، جان سپردن، بي جان شدن، از دست دادن نيروي حيواني و حرارت غريزي، فناي حيات، نيست شدن زندگاني، از گيتي رفتن، و درگذشت است.از اين واژه در عربي به موت، ممات، فوت، اجل و . . . نام مي برند.

مرگ در فرهنگ قرآن:

در فرهنگ قرآن مرگ به معناي ‌› وفات › است، نه ‹ فوت ›؛ زيرا فوت به معناي زوال و نابودي است، ولي وفات به معناي اخذ تامّ و در اختيار گرفتن تمام و كمال يك حقيقت و انتقال آن به سراي ديگر است. اين كار توسط فرشتگان مأمور وفات صورت مي گيرد:

**( قل يتوفّكم ملك الموت الّذي وكّل بكم ثمّ إلي ربكم ترجعون _ كافران مي گفتند وقتي مرديم و در روي زمين پراكنده و گم شديم آيا دوباره زنده مي شويم )**1

پيامبرا در جواب آنان بگو فرشته مرگ كه بر اين كارتان گمارده شده همه وجود شما را فرا مي گيرد و چيزي از حقيقت شما روي زمين پراكنده و گم نخواهد شد، پس مرگ وفات است نه فوت و انسان ‹متوفي› است نه ‹ضالّ› و مرگ توفي است نه ضلالت و گم شدن در زمين.

بنابراين انسان با انتقال به سراي ديگر سفر جديدي را آغاز مي كند و به مقصد نهايي خود مي رسد.

( النّاس نيا إذا ماتوا انتبهوا _ مردم خفته اند، وقتي مردند بيدار مي شوند )2

خداوند گاهي توفي و اخذ تام و تمام را به خود نسبت داده است. خداوند ارواح را به هنگام مرگ قبض مي كند و ارواحي را كه نمرده اند نيز به هنگام خواب مي گيرد. سپس ارواح كساني را كه زمان مرگشان فرا رسيده نزد خود نگه مي دارد و ارواح ديگري را كه بايد زنده بمانند را باز مي گرداند، تا سرآمد معيّني. در اين امر نشانه هاي روشني است براي آنان كه اهل انديشه اند.

 قانون كلي مرگ:

قرآن در يك نگرش همه سويه قانون مرگ را كلي دانسته و در آياتي از اين كتاب بر آن تاكيد ورزيده است و چنين مي فرمايد:

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر