دانلود تحقیق درمورد جغرافیای نظامی استان خوزستان

دانلود تحقیق درمورد جغرافیای نظامی استان خوزستان

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد جغرافیای نظامی استان خوزستان

با دانلود تحقیق در مورد جغرافیای نظامی استان خوزستان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق جغرافیای نظامی استان خوزستان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق جغرافیای نظامی استان خوزستان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد جغرافیای نظامی استان خوزستان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:30 صفحه

قسمتی از فایل:

- اوضاع طبیعی

1-1 موقعیت، حدود و مساحت منطقه

استان خوزستان بین مدارات  ْ 29 ، َ 58 الی  ْ 32 ، َ 58 عرض شمالی و نیز بین نصف النهارات ْ 47 ، َ 41 تا ْ 50 ، َ 39 شرقی از نصف النهار مبدأ واقع شده است. مساحت آن بالغ بر 664/64 کیلومتر مربع می باشد که از سمت شمال و شمال شرق به استانهای لرستان و اصفهان و از شمال غرب به استان ایلام و از طرف شرق و جنوب شرقی به استانهای چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد و از سمت جنوب به خلیج فارس و از سمت غرب به استانهای العماره و بصره محدود می گردد. جلگه خوزستان سرزمین صاف و نسبتاً بی عارضه و تقریباً مستطیلی شکل می باشد ولی عرض آن از 110 کیلومتر، در شمال به 200 کیلومتر در جنوب متغیر است. بلندترین نقطه آن با 180 متر ارتفاع در دزفول قرار دارد. (نقشه 26)

2- زمین شناسی جلگه خوزستان

جلگه خوزستان بخشی از بین النهرین عراق بوده که از لحاظ ساختمان زمین شناسی جزئی از پلات فرم عربستان محسوب می گردد، این جلگه به وسیله رسوبات آبرفتی که حاصل عملکرد رودخانه های منطقه بوده کاملاً پوشیده شده به طوری که تشکیلات قدیمی زمین شناسی آن از نظر محو گردیده ولی اطلاعاتی که از گمانه زنی های متعدد چاههای نفتی و بررسی های ژئوفیزیکی به دست آمده نشان دهنده آن است که تشکیلات دوران اول زمین شناسی تا دوره ترشیری دوران چهارم در آن وجود دارد. جلگه خوزستان از نظر ساختمانی ساده و منحصر به چین خوردگی های بسیار ملایم با محور شمالی- جنوبی است که از محور چین خوردگی کلی پلات فرم عربستان تبعیت می کند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر