دانلود تحقیق درمورد دولت با چه ابزارهایی می تواند در تنظیم امور اقتصادی دخالت کند؟

دانلود تحقیق درمورد دولت با چه ابزارهایی می تواند در تنظیم امور اقتصادی دخالت کند؟

0 2.6k
دانلود تحقیق درمورد دولت با چه ابزارهایی می تواند در تنظیم امور اقتصادی دخالت کند؟

با دانلود تحقیق در مورد دولت با چه ابزارهایی می تواند در تنظیم امور اقتصادی دخالت کند؟ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق دولت با چه ابزارهایی می تواند در تنظیم امور اقتصادی دخالت کند؟ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق دولت با چه ابزارهایی می تواند در تنظیم امور اقتصادی دخالت کند؟ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد دولت با چه ابزارهایی می تواند در تنظیم امور اقتصادی دخالت کند؟

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:5 صفحه

قسمتی از فایل:

استراتژي حمايت از توليد و مصرف كننده

دولت در بعضي مواقع براي جلوگيري از نوسان متغيرهاي اصلي اقدام به دخالت در بازار و اجراي سياست هاي تنظيمي مي نمايد.    دركشورهاي درحال توسعه از جمله ايران، اين عدم تعادلها در اقتصاد بيشتر است و بالطبع دخالت دولت در بازار و براي برقراري تعادل عرضه و تقاضا و ثبات قيمتها نيز بيشتر مي باشد. از اين روبحث تنظيم بازار و سياست هاي اعمال شده درجهت توازن بازار و تامين منابع مصرف كنندگان و به تبع آن توليدكنندگان دراين كشورها از اهميت ويژه اي برخوردار است.

    مفهوم تنظيم بازار:

    تنظيم بازار مجموعه اي از مقررات، سياستها و استراتژيهايي است كه جهت حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان (عاملين اصلي بازار) با توجه به ابزار مناسب اقتصادي بين متغيرهاي اصلي بازار (قيمت و مقدار) اعمال مي شود. براي اين منظور تغييراتي درعوامل موثر بر توابع عرضه و تقاضا ايجاد مي شود. بنابر اين تنظيم بازار از تعريف گسترده اي دارد و به روشهاي متعددي قابل انجام است و يا به نظر برخي از كارشناسان اقتصاد، تنظيم بازار به معناي دخالت دولت در بازار طريق ابزارهاي غيرقيمتي مثل سهميه بندي، كنترل هاي انحصاري، اطلاعات مورد نياز جهت آگاهي مشتريان (مثل برچسب قيمت) و استانداردهاي كيفي است. در مجموع تنظيم بازار شامل ايجاد تعادل يا كنترل مقدار عرضه و تقاضا، قيمت گذاري، حفظ يا تثبيت درآمد توليدكنندگان، حمايت از مصرف كنندگان و نيز دخالت در تجارت محصولات مي باشد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر