دانلود مقاله درمورد ورزش و بارداري

دانلود مقاله درمورد ورزش و بارداري

0 2.1k
دانلود مقاله درمورد ورزش و بارداري

با دانلود مقاله در مورد ورزش و بارداري در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله ورزش و بارداري را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله ورزش و بارداري ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد ورزش و بارداري

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:31 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

ورزش در كاهش موارد سزارين و اضافه وزن كمتر در اين دوران نيز موثر است.

زنان ايراني در دوران بارداري به طور معمول به زندگي بي‌تحرك روي مي‌آورند اين درحالي است كه نتايج مثبت فعاليت بدني بطور كلي شناخته شده است. بي‌تحركي در اين دوران مشكلات زيادي شامل كمردرد، يبوست، اضافه وزن بيش از حد، ورم، مشكلات روحي و رواني به همراه دارد.

مطالعات مختلف در مورد تاثير ورزش در دوران بارداري بر سلامت مادر و جنين نتايج ضد و نقيضي به دنبال داشته است. در مطالعه جديد محققان تاثير يك دوره ورزش هوازي و غيرتحمل‌كننده وزن مانند دوچرخه سواري را كه از خطر كمتري نسبت به ورزشهاي تحمل‌كننده وزن مانند دويدن برخوردار است بر پيامد بارداري در مادر و نوزاد بررسي و با گروه شاهد مقايسه كردند.

محققان ۹۰زن باردار نخست‌زا را به طور تصادفي به دو گروه۴۰نفره تجربي و ۵۰نفر شاهد تقسيم شدند. اين زنان سالم غيرورزشكار۲۰تا ۳۰سال داشتند كه به درمانگاه مراقبتهاي بارداري شهرستان قم مراجعه كرده بودند و سن حاملگي آنها ۲۰تا ۳۴هفته بود.

در گروه تجربي برنامه تمرين هشت هفته‌اي ركاب زدن با دوچرخه كارسنج با شدت ۵۰تا ۶۵حداكثر درصد ضربان قلب اجرا شد.

اين زنان هر هفته دو جلسه تمرين داشتند كه مدت هر جلسه هفته اول۱۵ دقيقه بود كه به تدريج افزايش يافت و در هفته هشتم به ۳۰دقيقه رسيد.

هر جلسه تمرين شامل مراحل گرم كردن و سرد كردن بود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر