دانلود تحقیق درمورد ورشكستگي

دانلود تحقیق درمورد ورشكستگي

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد ورشكستگي

با دانلود تحقیق در مورد ورشكستگي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ورشكستگي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ورشكستگي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ورشكستگي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:31 صفحه

قسمتی از فایل:

ورشكستگي :                                                                                  Failure

ورشكستگي در لغت به معني «درماندگي در كسب و تجارت[1]» است.

در زبان انگليسي به ورشكستگي "[2]Bankruptcy" گفته مي‌شود.

در زبان فرانسه ورشكستگي عنوان "[3]Banqueroute" دارد.  

ورشكستگي را مي‌توان حالتي از درماندگي، قصور و عيب براي تاجر در عرصه كسب و پيشه دانست. حالت بازرگاني كه در تجارت زيان ديده و بدهي او بيش از داراييش است.

«به اصطلاح ورشكستگي حالتي است كه تاجر از پرداخت ديون خود متوقف مي‌شود.»[4] و تعهدات تجاري خود را عملي سازد.

ورشكستگي تاجر يا شركت تجاري زماني به وجود مي‌آيد كه تاجر توانايي براي پرداخت ديون حال خود نداشته باشد و در پرداخت آن وقفه ايجاد شود. بايد توجه داشت كه ورشكستگي و مقررات مربوط به آن تنها مشمول تاجر مي‌شود. و «اين امر مستلزم حالت اعسار نيست زيرا ممكن است تاجر (با اين وجود كه متوقف از پرداخت ديون خود شده است) املاك و اموالي داشته باشد كه وافي و براي اداء ديون او باشد ولي (ملك) در وضعي باشد كه (تاجر) نتواند فعلاً ديون خود را (با آن) پرداخت كند.[5]»

اما به چند مورد ديگر نيز اشاره مي‌كنيم:

از جمله اين كه قانونگذار براي اين دو حالت قوانين متفاوتي وضع كرده است. در ورشكستگي مقررات خاصي براي تصفيه و امور ورشكستگي پيش بيني شده است و براي اعسار هم قوانين جداگانه در نظر گرفته شده است.

در تقسيم اول تاجر ورشكسته اصل تساوي طلبكاران حاكم است و هيچ يك از طلبكاران بر ديگري حق تقدم ندارد. در حالي كه در مورد تقسيم اموال معسر، هر طلبكاري كه زودتر اقدام نمايد به نتيجه خواهد رسيد.

حالت افلاس كه در حقوق اسلامي ذكر شده است شباهت زيادي با حالت ورشكستگي دارد. مفلس كسي است كه بهترين مالش را از دست داده و پول خرد و ريزه براي او باقي بماند. البته با تصويب قانون اعسار ديگر حالت افلاس قابل تصور نيست و قواعد مربوط به آن نسخ شده است.


[1] - لغت نامه عميد

[2] -  فرهنگ انگليسي به فارسي حييم، فرهنگ حقوقي مجد

[3] - دكتر قائم فراهاني، حقوق تجارت، ورشكستگي و تصفيف، واژه نامه

[4] - دكتر قائم مقام فراهاني، همان ماخذ ص 39

[5] - دكتر محمد جعفر جعفري لنگرودي، ترمينولوژي حقوق، ص 741، شماره 59458

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر