دانلود مقاله درمورد دستاوردهاي انقلاب اسلامي ايران طي 22 سال گذشته

دانلود مقاله درمورد دستاوردهاي انقلاب اسلامي ايران طي 22 سال گذشته

0 1.6k
دانلود مقاله درمورد دستاوردهاي انقلاب اسلامي ايران طي 22 سال گذشته

با دانلود مقاله در مورد دستاوردهاي انقلاب اسلامي ايران طي 22 سال گذشته در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله دستاوردهاي انقلاب اسلامي ايران طي 22 سال گذشته را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله دستاوردهاي انقلاب اسلامي ايران طي 22 سال گذشته ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد دستاوردهاي انقلاب اسلامي ايران طي 22 سال گذشته

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:5 صفحه

قسمتی از فایل:

اينك كه در آستانة‌ايام با شكوه بيست و دومين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي قرار داريم، برآن شديم كه مقارن با اين ايام، نگاهي تحليلي به دستاوردهاي انقلاب اسلامي در دو دهة اخير داشته باشيم. به همين منظور، سعي ميكنيم كه در اين نوشتار، دستاوردهاي انقلاب اسلامي را طي بيست و دوسال گذشته، در زمينة «ارائه الگوي عملي حكومت ديني»، «ايجاد جريانهاي فكري نوين اسلامي»، «ايجاد جريانها و جنبشهاي سياسي جديد»، «بيداري جنبشهاي احياگري در شرق»، «بازيابي هويت ديني و ملي» و احياناً، برخي موارد ديگر بررسي كنيم. ضمن آن كه به مسألة «چالشها و آفات انقلاب اسلامي» و نيز «نقش آموزش عالي، خصوصاً دانشگاههاي ديني در تداوم انقلاب» اشارهاي خواهيم داشت.

قبل از هر چيز، بايد يادآور شد كه ظهور  دستاوردهاي انقلاب اسلامي، در محورهاي پنجگانة فوق، به شكل مطلوب و كامل نبوده است. گرچه پس از مدتهاي مديدي، در جريان انقلاب اسلامي توانستيم، براي نخستين بار، يك حكومت ديني را در ميان امت اسلام اقامه و احيا كنيم، ولي، با توجه به مشكلات و چالشهاي پيش آمده، ارائه الگوي كامل حكومت ديني ممكن نشده و اين امر، فقط به صورت محدود عملي گشته است. در تعليل اين مطلب ميتوان گفت كه در جريان انقلاب، هر چند ما رژيم سابق را ساقط نموديم، ‌اما ساختار اجتماعي، بطور كامل دگرگون نشده، و در واقع، همان ساختار پيشين ادامه يافت. با وجود چنين ساختاري ـ ولو حكومتي با ماهيت ديني ايجاد كرديم ـ لكن، از حفظ و رعايت برخي مشابهتها با حكومتهاي متداول و موجود در جهان نيز گريزي نبود. لذا، طبيعي است كه ساختار تشكيلاتي حكومت، با جريان و شكل ديني، كاملاً منطبق نباشد. مؤيد اين معنا، كلام امام(ره) ميباشد كه مدتها پس از تشكيل حكومت اسلامي در كشورمان، اظهار داشتند كه «هنوز (فقط) بويي از اسلام به مشام ميرسد.»

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر