دانلود تحقیق درمورد تنوع فرهنگي اقوام

دانلود تحقیق درمورد تنوع فرهنگي اقوام

0 2.2k
دانلود تحقیق درمورد تنوع فرهنگي اقوام

با دانلود تحقیق در مورد تنوع فرهنگي اقوام در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تنوع فرهنگي اقوام را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تنوع فرهنگي اقوام ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تنوع فرهنگي اقوام

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:2 صفحه

قسمتی از فایل:

تنوع فرهنگي اقوام در قواره يك لباس ملي نمي گنجد، شبنم رحمتي، ميراث فرهنگي

به عقيده جامعه شناسان، لباس يكي از مظاهري است كه تنوع فرهنگي در آن خود را به خوبي نمايان مي سازد و از طريق اشكال متنوع لباس مي توان به چگونگي تنوع قوميتي در يك جامعه پي برد.

گروه فرهنگ، _ زيبايي دامن مردان اسكاتلندي، ساري زنان هندي، دشداشه مردان عرب، كيمونوي زنان ژاپني، آرايه هاي تزئيني سرخپوستان، دستار مردان كرد و مكناي (روسري) زنان زرتشتي و خطر از ميان رفتن آنها در روند جهاني سازي، كارشناسان و سياست گذاران فرهنگي جهان را به تكاپو انداخته تا هر يك به گونه اي براي حفظ خرده فرهنگ ها تلاش كنند.طرح لباس ملي در ايران را نيز شايد بتوان از زمره اين تلاش ها براي حفظ تنوع فرهنگي محسوب كرد .
«تنوع فرهنگي» در جهان نمودهاي مختلف و متفاوتي دارد. دكتر «سيد علي مرتضويان» مدير گروه تنوع فرهنگي در پژوهشكده «فرهنگ، هنر و ارتباطات» درباره اين مقوله مي گويد:«تنوع فرهنگي در جهان، هم موافقيني دارد هم مخالفيني. عده اي كه مخالف تنوع هستند آن را پديده لوكسي مي دانند كه باعث اتلاف انرژي و منابع مي شود و بنا بر اين دست به يكسان سازي و استاندارد كردن در همه امور مي زنند.نمونه هاي اين طرز فكر را مي توان در كشورهايي با اقتصاد سوسياليستي مشاهده كرد. گروهي هم هستند كه اعتقاد دارند تنوع يك اصل زيستي است. همان طور كه در طبيعت تنوع وجود دارد بين انسان ها هم در طرز فكر ها، سليقه ها و نگرش ها تنوع ديده مي شود. اين گروه معتقدند تنوع به انسان امكان انتخاب و گزينش مي دهد و گزينش يعني كيفيت بخشيدن به زندگي. اين گروه معتقدند اگر مي خواهيم انسانيت انسان را محقق كنيم بايد تنوع را پاس بداريم

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر