دانلود تحقیق درمورد جايگاه محبّت و مهرورزي در اسلام

دانلود تحقیق درمورد جايگاه محبّت و مهرورزي در اسلام

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد جايگاه محبّت و مهرورزي  در اسلام

با دانلود تحقیق در مورد جايگاه محبّت و مهرورزي  در اسلام در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق جايگاه محبّت و مهرورزي  در اسلام را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق جايگاه محبّت و مهرورزي  در اسلام ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد جايگاه محبّت و مهرورزي  در اسلام

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:49 صفحه

قسمتی از فایل:

 پيش‌گفتار:

با توجه به اطلاعات كمي كه در مورد جايگاه مهرورزي در اسلام داشتم وخواهان درك مسائل ديني بودم و همچنين براي انجام وظيفه‌ي دانش‌آموزي تصميم به انجام اين كار پژوهشي گرفتم كه انجام اين تحقيق مرارتهايي همچون : كمبود وقت، كمبود منابع، هزينه‌ي مالي و ... را برايم به همراه داشته‌است.

با كمك خدا و تلاش خود  توانستم اين كار را به روش كتابخانه‌اي با مطالعه‌ي زياد به پايان برسانم.

 

مهرورزي در اسلام[1]

راز پيشرفت اسلام در مهرورزي پيامبر اكرم(ص) به مردم نهفته است: «فبما رحمه من الله لنت لهم و لوكنت فظا غليظ القلب لانفضوا من حولك»: پس به بركت رحمت الهي با مردم نرمخو و پرمهر شدي و اگر تندخو و سخت‌دل بودي قطعاً از پيرامون تو پراكنده مي‌شدند.(آل‌عمران)

باري مهرورزي پيامبر اسلام(ص) به مردم موجب هدايت كساني شد كه هرگز اميدي به هدايت آنها نمي‌رفت و از اين طريق آن چنان هدايت‌شدگان به مربي برزگ بشر دلبسته شده بودند كه حاضر نشدند اسلام را تنها بگذارند. بلكه با تمام وجود براي هر نوع فداكاري در راه آن آماده شدند و در حقيقت با اين روش از انسانهاي عهد جاهليت با آن ويژگي‌ها انسانهايي رئوف دريادل و پارسا ساخته شد.



1- برگرفته از كتاب آراي دانشمندان مسلمان در تعليم و تربيت و مباني آن جلد دوم نويسندگان محمد بهشتي و مهدي ابوجعفري و علي نقي فقيهي زير نظر حجه‌الاسلام عليرضا اعرافي پژوهشكده حوزه و دانشگاه 


9,000 تومان