دانلود مقاله درمورد مونتاژ در سينما و نقش تعيين كننده‌ي آن در كمك به ايجاد درونمايه‌ي يك سكانس

دانلود مقاله درمورد مونتاژ در سينما و نقش تعيين كننده‌ي آن در كمك به ايجاد درونمايه‌ي يك سكانس

0 1.4k
دانلود مقاله درمورد مونتاژ در سينما و نقش تعيين كننده‌ي آن در كمك به ايجاد درونمايه‌ي يك سكانس

با دانلود مقاله در مورد مونتاژ در سينما و نقش تعيين كننده‌ي آن در كمك به ايجاد درونمايه‌ي يك سكانس در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله مونتاژ در سينما و نقش تعيين كننده‌ي آن در كمك به ايجاد درونمايه‌ي يك سكانس را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله مونتاژ در سينما و نقش تعيين كننده‌ي آن در كمك به ايجاد درونمايه‌ي يك سكانس ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد مونتاژ در سينما و نقش تعيين كننده‌ي آن در كمك به ايجاد درونمايه‌ي يك سكانس

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:26 صفحه

قسمتی از فایل:

 پيشگفتار و چكيده مقاله:

مقاله‌ي پيش رو نگاهي‌ست هر چند كوتاه به مقوله‌ي مونتاژ در سينما و نقش تعيين كننده‌ي آن در كمك به ايجاد هر آنچه درونمايه‌ي يك سكانس در تلاش به تصوير كشيدنش است . هر واقعه‌اي داراي يك ريتم است .

و مونتاژ ريتم ايجاد شده در دكوپاژ را پوپاتر و زنده‌تر مي‌كند. تدوينگران بزرگ هميشه به دنبال يافتن نقاط مناسبي هستند براي برش همان نقاط مهمي كه چشمهاي خيره‌ي تماشاگر را به درون واقعه پرتاب مي كنند . همان نقاطي كه ديده نمي‌شوند و گاهي ديده مي‌شوند تا به فراخور خود حس و فاصله ايجاد كنند .  به هر حال مسئله‌ي كات يكي از مهمترين مسائل سينماست .

 صفحات پيش رو به بررسي يك سكانس از فيلم غلاف تمام فلزي ساخته‌ي استنلي كوبريك فقيدبا تدوين مارتين هانتر مي پردازد پيش از هر چيز بايد گفته شود انتخاب اين فيلم و اين سكانس (‌سكانس كشتن گروهبان هارتمن وسط سرباز پايل و خودكشي پايل - در دستشويي آسايشگاه -)براي بحث تحليلي مونتاژ شايد كمي بحث ‌انگيز باشد . غلاف تمام فلزي فيلمي است كه بيشتر تحرك بصري‌اش را از دكوپاژ خلاقانه‌ي استنلي كوبريك مي ‌گيرد تا اينكه بيشتر به مونتاژ متكي باشد تدوين اين فيلم تدويني است ساده و بي‌تكلف كه بجاي خود نمايي كارهاي عجيب و غريب ديناميك بيشتر در خدمت نگاه و ريتم ذهني استنمي كوبريك است .

 و تمام تلاش مارتين هانتر بر اين اساس بوده تا بهترين و موثرترين نقاط را براي برش راشهاي‌كارگران پيدا كند تا بدان وسيله واقعه‌ي موجود هرچه زنده‌تر و روان‌تر مقابل چشمهاي مخاطب تصوير شود .

 چنين مونتاژي درعين سادگي بايد آنقدر هوشمندانه ،ظريف و هد‌ف‌دار باشد تا بتواند رابطه‌ي فيزيكي و زماني پلانها را به منطقي‌ترين و روان‌ترين شكل نشان دهد و ما را با واقعه و كنش صحنه همراه كند .

بايد به خاطر داشته باشيم ،‌مهمترين نقاط ، نقاطي هستند كه ما را به جزئيات واقعه مي‌برند ، به ما هيجان مي‌دهند ما را از اتفاقات صحنه آگاه مي كنند و به آنها دور يا نزديك مي‌كنند ...

 تمام اين نقاط در صحنه هستند ، در كنش‌ جاري‌اند و در جهان ذهني كارگردان شناورند ، تنها بايد آنها را پيدا كنيم و با آنها به درون دنياي روي پرده پرتاب شويم اين كار تدوينگران است .



8,000 تومان