8,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 33159
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1689

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله درمورد تقابل سنگ و آب

دانلود مقاله درمورد تقابل سنگ و آب

0 1.7k
دانلود مقاله درمورد تقابل سنگ و آب

با دانلود مقاله در مورد تقابل سنگ و آب در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله تقابل سنگ و آب را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله تقابل سنگ و آب ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد تقابل سنگ و آب

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:25 صفحه

قسمتی از فایل:

 

 تجزيه فيزيكي و شيميايي سطح بستر خاك و جدا شدن رسوبات:

1-2- مقدمه:

 

سنگهاي رسوبي جدا شده معمولاً به اين خاطر كه شامل سنگهاي اوليه مي باشند از نظر كاني شناسي با سنگهاي آذرين و دگرگون متفاوت هستند. ما ممكن است براي اين مطلب هيچ توضيحي نداشته باشيم اگر چه كه فلدسپار معمولاً رايج ترين كاني در سطح پوسته زمين است (در حدود 60%) با اين وجود كوارتز معمولاً در سنگهاي رسوبي جدا شده نفوذ داشته است. اما تجربه به ما مي گويد كه هه اين عناصر در سطح پوسته موجود بوده و از طريق هوازدگي آزاد مي شوند و بايد دقيقاً همان سطح فراواني در رسوبات نيز وجود داشته باشد.

(يك آب اقيانوس مركب را فرض كنيد) بنابراين متوسط تركيب شيميايي همه رسوبات از گراندوديوريت است كه تقريباً تمام متوسط پوسته زمين را تشكيل         مي دهد.

به طور معمول سنگها در اثر هوازدگي به اجزا فيزيكي و شيميايي تبديل مي شوند اما در واقع اين اجزا به هم پيوسته حل نشدني هستند. هوازدگي شيميايي و زيست شيمي معمولاً در اثر تبادل آب در سطوح كاني در مناطق اشباع نشده كه نزديك سطح زمين مي باشند يعني معمولاً در 100 متري رخ مي دهد. گياهان زنده و مرده نقش مهمي در تنظيم اين فرسايش بازي مي كنند كه اغلب فراگير است. يك مقطع خاكي نتيجه ويژگيهايي است كه بستگي به آب و هوا و نوع سنگ دارد. آب يكي از مهمترين واكنش دهندهاست و نقش مضاعفي بازي مي كند. زيرا هم باعث جابجايي مواد حل نشده و توليدات هوازدگي خاك مي شود. شكل 1-2 نشان دهنده يك چرخه هيدروژني خاك در نزديك پوسته است. 


8,000 تومان