15,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 31872
  • فرمت فایل دانلودی : .zip
  • تعداد مشاهده : 1833

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود طرح جابر آزمایش رنگ آسمان

دانلود طرح جابر آزمایش رنگ آسمان

0 1.8k
دانلود طرح جابر آزمایش رنگ آسمان

دانلود طرح جابر آزمایش رنگ آسمان بصورت WORD و قابل ویرایش به همراه تصاویر و پوستر های لازم برای طرح جابر آزمایش رنگ آسمان در وبسایت درسی فایل قابل دانلود می باشد لازم به ذکر است طرح جابر آزمایش رنگ آسمان کاملا جدید و کاربردی به همراه دفتر کارنما برای شما دانشپژوهان محترم در نظر گرفته شده است

تحقیق زمینه ای

  • چرا آسمان صاف در هنگام روز اغلب آبی ، ولی در نزدیکی افق سفید است؟
  • چرا خورشید در حال غروب سرخ و آسمان درست در بالای آن همچون پرده‌ای رنگارنگ است؟
  • چرا در شامگاه سایه‌ای منحنی با حاشیه‌ای سرخ در آسمان شرق پدیدار می‌شود؟
  • چرا گاهی اندکی پس از غروب خورشید لکه‌ای ارغوانی در آسمان مغرب نمایان و سپس ناپدید می‌شود؟

پدیده انتشار

انتشار نور و تفکیک رنگها مربوط به خود مولکولهای هواست، حتی در غیاب ذرات خارجی هم آسمانی آبی خواهیم داشت. طول موج نور از آبی به سبز ، زرد و سرخ افزایش می‌یابد و طول موج مربوط به نور قرمز حدود 1.68 برابر طول موج نور آبی است. هر یک از اجزای نور خورشید در همه جهتها از مولکول منتشر می‌شود، ولی شدت آن همسان نیست. درخشانترین انتشار در جهت روبرو (مانند اینکه نور یک راست از مولکول می‌گذرد) و رو به پشت (بسوی خورشید) است.

به نظر نیوتن رنگهای ظاهری اجسام طبیعی بستگی به این دارد که از آنها چه رنگی شدیدتر منعکس یا بسوی بیننده پراکنده می‌شود . بطور کلی ، شیوه ساده‌ای وجود ندارد که بر اساس ساختار سطح ترکیب شیمیایی و مانند آنها پیش بینی کنیم که آن ماده چه رنگهایی را منعکس یا پراکنده می‌کند. با این همه ، علت آبی بودن رنگ آسمان را با استدلال ساده‌ای می‌توان توضیح داد.

همانطور که تامس یانگ با آزمایش نشان داد، طول موجهای گوناگون نور رنگهای متفاوت دارند، طول موج نور را با واحد نانومتر یا با واحد آنگستروم می‌سنجند. دامنه طیف قابل رؤیت برای آدمی nm 400 برای نور بنفش تا حدود nm 700 برای نور قرمز است. مانعهای کوچک می‌توانند انرژی یک موج فرودی را در همه جهتها پراکنده کنند و مقدار پراکندگی بستگی به طول موج دارد.

فرهنگی گرامی ما مفتخریم که شما وبسایت معتبر درسی فایل راجهت دانلود فایل آموزشی خود انتخاب کرده اید ما هم متعهد به پشتیبانی 24 ساعته و ارائه فایل با کیفیت شما می باشیم.

تضمین خرید شما با پاسخ دهی 24 ساعته

(ایمیل drsifile@yahoo.com) - (تلگرام : drsifile@)


راهنمای استفاده

دانلود طرح جابر آزمایش رنگ آسمان,
KL,KI طرح جابر آزمایش رنگ آسمان,
نمونه طرح جابر آزمایش رنگ آسمان,
خرید طرح جابر آزمایش رنگ آسمان,
فایل ورد طرح جابر آزمایش رنگ آسمان,
پوستر های طرح جابر آزمایش رنگ آسمان,
دانلود طرح جابر آزمایش,
نمونه طرح جابر آزمایشی,

15,000 تومان