دانلود مقاله نظريه زيبايي

دانلود مقاله نظريه زيبايي

0 1.9k
دانلود مقاله نظريه زيبايي

با دانلود مقاله در مورد نظريه زيبايي در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله نظريه زيبايي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله نظريه زيبايي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد نظريه زيبايي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:23 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه

الحمدلله رب العالمين باري الخلائق اجمعين والصلوه والسلام علي عبدالله و رسوله وحبيبه و صفيه و حافظ سره و مبلغ رسالاته سيدنا و نبينا و مولانا ابي القاسم محمد و آله الطيبين الطاهرين المعصومين اعوذبالله من الشيطان الرجيم:

ان الله يامربالعدل و الاحسان و ايتاء ذي القربي وينهي عن الفحشاء  والمنكروالبغي يعظكم لعلكم تذكرون.[1]

شناختن اينكه اخلاق از چه مقوله‌اي است و اينكه از يك مقوله است يا از چند مقوله، تاثير فراواني دارد در اينكه ما بدانيم اگر بخواهيم اخلاق را در جامعه تكميل و تتميم بكنيم از كجا بايد شروع بكنيم، و اتفاقاً چنين سرگشتگيي وجود دارد.

افرادي كه طرز تفكرشان همان طرز تفكر هندي و مسيحي است مي گويند اخلاق يعني محبت بياوريد، دشمن نداشتن، كدورت نداشتن. اگر مي خواهيد اخلاق در جامعه بياوريد، حس محبت را در جامعه زياد كنيد و كاري كنيدكه كدورتها، نفرتها و دشمنيها از ميان برود. دشمني را در جامعه از ميان ببريد و محبت را در دلها برقرار كنيد، اين اخلاق است.

ولي آن كسي كه اخلاق را از مقوله علم مي داند مانند سقراط، حرفش چيز ديگر است. او مي گويد مردم را بياموزانيد، تعليم كنيد، دانا كنيد؛ وقتي مردم دانا شدند همان دانش براي آنها اخلاق است. طبق اين عقيده، هر آدم فاسدالخلاقي به آن دليل فاسدالخلاق است كه نادان است. منشا فساد اخلاق، ناداني است. پس علم برقرار كنيد كافي است: علموهم و كفي، تعليم بكنيد كه تعليم، تربيت هم هست. تعليم از تربيت ، و تربيت از تعليم جدا نيست. ديگر نمي گويد كدورتها را از ميان ببريد، محبتها را زياد كنيد. مي گويد دانشها را زياد كنيد.



[1] [1] سوره نحل ، آيه 90.

 


5,000 تومان