دانلود مقاله علاقه جنسي يا گناه ذاتي در جهان قديم

دانلود مقاله علاقه جنسي يا گناه ذاتي در جهان قديم

0 2.5k
دانلود مقاله علاقه جنسي يا گناه ذاتي در جهان قديم

با دانلود مقاله در مورد علاقه جنسي يا گناه ذاتي در جهان قديم در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله علاقه جنسي يا گناه ذاتي در جهان قديم را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله علاقه جنسي يا گناه ذاتي در جهان قديم ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد علاقه جنسي يا گناه ذاتي در جهان قديم

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:21 صفحه

قسمتی از فایل:

 براي ما مسلمانان که علاقه دو همسر را به يکديگريکي از نشانه هاي بارز وجود خداوند مي دانيم و نکاح را «سنت» و تجرد را يک نوع «شر» حساب مي کنيم ، هنگامي که مي خوانيم يا مي شنويم بعضي از آيينها علاقه جنسي را ذاتاً پليد و آميزش جنسي را – ولو با همسر شرعي و قانوني – موجب تباهي و سقوط مي دانند ، دچار تعجب مي شويم . عجب تر آن که مي گويند دنياي قديم عموماً گرفتار اين وهم بوده است . برتراند راسل ، فيلسوف اجتماعي مشهور معاصر مي گويد :

«عوامل و عقايد مخالف جنسيت در اعصار خيلي قديم وجود ئاشته و بخصوص در هر جا که مسيحيت و دين بودا پيروز شد عقيده مزبورنيز تقويت يافت

 ستر مارک مثالهاي زيادي «از اين فکر عجيب مبني بر اينکه چيز ناپاک و تباهي در روابط جنسي وجود دارد »ذکر مي نمايد .

در آن نقاط دنيا نيز که دور از تاثير مذهب بودا و مسيح بوده است اديان و راهباني بوده اند که طرفداري از تجرد مي کرده اند ، مانند اسنيتها در ميان يهوديان ..... و بدين طريق يک نهضت عمومي رياضت در دنياي قديم ايجاد شد . در يونان و روم متمدن نيز طريقه کابيون جاي طريقه اپيکور را گرفت .... افلاطون نو نيز به اندازه کلبيون رياضت طلب بوده اند .

از ايران ، اين عقيده (دکترين) به سمت باختر پخش شد که ماده عين تباهي است و به همراه آن اين اعتقاد به وجود آمد که هر گونه رابطه جنسي ناپاک است و اين عقيده با جزئي اصلاح ، اعتقاد کليساي مسيحيت محسوب گرديد .»

اين عقيده قرنها وجدان انبوه عظيمي از افراد بشر را تحت نفوذ ترس آور و نفرت انگيز خود قرار داده و به عقيده روانکاوان ، نفوذ اين عقيده اختلالات رواني و بيماريهاي روحي فراواني را موجب شده است که از اين جهت مانند ندارد .


5,000 تومان