دانلود مقاله قرآن و آخرت

دانلود مقاله قرآن و آخرت

0 1.9k
دانلود مقاله قرآن و آخرت

با دانلود مقاله در مورد قرآن و آخرت در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله قرآن و آخرت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله قرآن و آخرت ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد قرآن و آخرت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:14 صفحه

قسمتی از فایل:

 ((آخر یقایل به الاول ، و یعبّر بالدار الاخرة النشاة الثانیه، کما یعبّر بالدار الدنیا عن النشأة الاولی))[مفرادت راغب].«آخر» مقابل «اول» است ، و به حیات پس از مرگ «دار آخرة» گفته شده است. از آنجا که حیات آخرت پس از حیات دنیاست ، به «آخرة» گفته شده است.

در قرآن کریم ، تعبیرات گوناگونی درباره ی آخرت آمده است ؛ از جمله: یوم الآخر ، دار الآخرة ، ثواب الآخرة ، لقاء الآخرة ، عذاب الآخرة ، لاجرالآخرة ، نشأة الآخرة ، حرث الآخرة ، نکال الآخرة .

درباره ی ثواب آخرت می فرماید: ((فآتا هم الله ثواب الدنیا و حسن ثواب الآخرة و الله یحب المحسنین))[آل عمران/148]: پس خدا پاداش این جهان (به یاری و پیروزی) و پاداش نیکوی آن جهان به آنان بداد و خدا نیکوکاران را دوست دارد.
قرآن کریم ، آخرت را بهتر و پاینده تر از دنیا معرفی کرده است و می فرماید( بل تؤثرون الحیاة الدنیا ، و الآخرة خیرُ وابقی))[اعلی/ 16 و 17 ]: بلکه شما زندگی این جهان را بر می گزینید ، حال آنکه آن جهان بهتر و پاینده تر است.
و یکی از ویژگی های پرهیزکاران را یقین به آخرت دانسته است و می فرماید(و الذین یؤمنون بما انزل الیک و ما انزل من قبلک و بالآخرة هم یوقنون))[بقره/4]: و آنان که به آنچه به تو و آنچه پیش از تو فرو فرستاده شده ایمان می آورند و به جهان واپسین بی گمان باور دارند.

قرآن کریم ، کارهایی را که انسان برای دنیا و آخرت انجام می دهد ، به «حرث» یعنی «کشت» تعبیر کرده است ، و در این باره می فرماید0 من کان یرید حرث الآخرة نزد له فی حرثه و من کان یرید حرث الدنیا نؤته منها))[شوی/ 20]: هر که کشت«ثواب» آن جهان خواهد ، برای او کشتش می افزاییم، و هر که کشت این جهان خواهد ، به وی می دهیم و در آن جهان هیچ بهره ای ندارد. 


4,000 تومان