4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 30046
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2533

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد نقش دین در سلامت روان

دانلود تحقیق درمورد نقش دین در سلامت روان

0 2.5k
دانلود تحقیق درمورد نقش دین در سلامت روان

با دانلود تحقیق در مورد نقش دین در سلامت روان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نقش دین در سلامت روان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نقش دین در سلامت روان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نقش دین در سلامت روان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:21 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه

 

روانشناسی بهداشت ، در سالهای اخیر اهمیت زیادی برای نقش راهبردهای مقابله و سبک زندگی افراد در چگونگی وضعیت سلامت جسمانی و روانی آنها قائل شده است. شیوه‌های مقابله ، توانایی‌های شناختی و رفتاری هستند که فرد مضطرب به منظور کنترل نیازهای خاص درونی و بیرونی فشارآور بکار می‌گیرد. در مقابله دینی ، از منابع دینی مثل دعا و نیایش ، توکل و توسل به خداوند و .... برای مقابله استفاده می‌شود. از آنجایی که این نوع مقابله‌ها هم منبع حمایت عاطفی و هم وسیله‌ای برای تفسیر مثبت حوادث زندگی هستند، می‌توانند مقابله‌های بعدی را تسهیل نمایند، بنابراین به کارگیری آنها برای اکثر افراد، سلامت ساز است.

 

رفتارهای دینی ارزش مثبتی در پرداختن به نکات معنی‌دار زندگی دارند. رفتارهایی از قبیل توکل به خداوند ، زیارت و ... می‌توانند از طریق ایجاد امید و تشویق به نگرش‌های مثبت ، موجب آرامش درونی فرد شوند. باور به این که خدایی هست که موقعیت‌ها را کنترل می‌کند و ناظر بر عبادت کننده‌هاست، تا حد زیادی اضطراب مرتبط با موقعیت را کاهش می‌دهد. بطوری که اغلب افراد مومن ارتباط خود را با خداوند مانند ارتباط با یک دوست بسیار صمیمی توصیف می‌کنند و معتقدند که می‌توان از طریق اتکاء و توسل به خداوند ، اثر موقعیت‌های غیرقابل کنترل را به طریقی کنترل نمود. به همین دلیل گفته می‌شود که دین می‌تواند به شیوه فعالی در فرآیند مقابله موثر باشد.


4,000 تومان