دانلود تحقیق درمورد دامپینگ

دانلود تحقیق درمورد دامپینگ

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد دامپینگ

با دانلود تحقیق در مورد دامپینگ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق دامپینگ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق دامپینگ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد دامپینگ

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:9 صفحه

قسمتی از فایل:

 دامپینگ از كلمه Dump به معنای ارزان فروختن، قیمت شكستن و بازار شكستن[1] گرفته شده و در اصطلاح، «عبارتست از فروش یك كالا در یك بازار خارجی با قیمتی كمتر از هزینه نهائی تولید آن كالا در كشور عرضه كننده، به منظور كسب مزیت در رقابت با دیگر عرضه كنندگان همان كالا. در مبادلات بین المللی به فروش كالا با قیمتی پائین‌تر از قیمت بازار داخلی نیز معمولاً دامپینگ رقابت مكارانه و یا تبعیض قیمت در بازرگانی خارج نیز گویند».[2]

دامپینگ هنگامی بوجود می‌آید كه دو شرط برقرار باشد:

1.  صنعت در رقابت ناقص باشد به طوریكه وضع‌كننده قیمت به صورت دیكته شده و از بازار نباشد.

2.  بازار حالتی هدایت‌شده داشته باشد به طوری كه مصرف‌كننده داخلی امكان استفاده و خرید كالای صادراتی را نداشته باشد[3](كه عموماً كالای صادراتی ارزان‌تر از داخلی عرضه می‌شود).

این سیاست عموماً توسط كشورهای ثروتمند در بازارهای جهانی و علیه كشورهای عقب افتاده بخصوص در بخش كشاورزی مانند گندم، سویا، ذرت، پنبه و برنج صورت می‌گیرد. علت اصلی شكست مذاكرات تجارت جهانی در سال 2003 در كانكن مكزیك نیز بحث اعطاء یارانه‌های صادراتی بخش كشاورزی در كشورهای صنعتی بوده است.


3,000 تومان