دانلود تحقیق درمورد صابئین

دانلود تحقیق درمورد صابئین

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد صابئین

با دانلود تحقیق در مورد صابئین در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق صابئین را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق صابئین ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد صابئین

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:4 صفحه

قسمتی از فایل:

 صابئین از واژه های قرآنی است و سه بار در قرآن ذكر شده است و نام پیروان یكی از ادیان آسمانی می باشد و پیروان این آیین در استان خوزستان و اطراف بصره به صورت اقلیت زندگی می كنند و (صبی) نامیده می شوند. و اما در این كه آنان پیرو چه دینی بوده اند، بین مفسران و لغت شناسان و نویسندگان مقالات ملل و نحل و تاریخ نویسان اقوال گوناگونی است؛ با آن كه صائبان قبل از نزول قرآن كریم پیش اقوام و طوایف ساكن شبه جزیره عربستان معروف و مشهور بوده و قرآن مجید هم به تعریف و توصیف آنها مبادرت ورزیده است و این قوم از صدر اول اسلام تا به امروز با مسلمانان در یك محیط زندگی كرده و با آنان در ارتباط بوده اند، عجیب است كه آئین صائبان هم چنان مجهول و ناشناخته مانده است، و همین ناشناختگی وضعیت آنان و مجهول بودن حقیقت آیین و باورها و عقاید آنان باعث تردید در حكم فقهی ایشان شده است وچون موضوع مسأله برای آنان چندان روشن نبوده، با شك و تردید مسأله را دنبال كرده اند، برای رفع این تردید راهی غیر از این وجود ندارد كه به خود صائبان و كتابهایی كه به خود صائبان و كتابهای شان مراجعه گردد. وقتی انسان به عوام های آنها مراجعه می كند، جز افسانه چیزی از دینشان نمی دانند و انسان نمی تواند از آنها به دین واقعی صائبان پی ببرد. كتابهای شان به زبان و خط ارامی است و چاپ نشده است و مخطوط می باشند تا این اواخر كتابهای ترجمه شده از آنها در دست نیست، اگر چه بعضی از آن در این اواخر ترجمه شده، ظاهرا مهمترین كتاب آنها «كنز اربا» است. 


اقوال محققان در مورد صابئین 

محققان بر این عقیده اند كه: صابئین پیروان اولیه یحیاى تعمید دهنده مى باشند. در یكى از مهم ترین آثار مذهبى آنان به این واقعیت تصریح شده است: یحیى پیش از عیسى بیابد و از او تعمید بگیرد... مسیح مذهب یحیى را فاسد نمود و تعمید در اردن را تغییر داد... دجال در جهان پدیدار شد و بر مسیح اقامه دعوى كرد و او را به دست یهودیان سپرد. مسیح را بر صلیب میخ كوب كردند، اما او توانست خود را از صلیب برهاند و در كوه موران پنهان شود... صابئین یحیى بن زكریا را پیامبر خود نمى دانند، بلكه وى را یكى از مؤ منان و كاهنان آئین خود مى شمارند كه روح و جسم مردم را شفا مى داد. عیسى نیز یكى از مؤ منان این آئین بوده؛ ولى به اسرار دین خیانت ورزید... 



3,000 تومان