دانلود مقاله تدابير در گزيدگي ها

دانلود مقاله تدابير در گزيدگي ها

0 1.7k
دانلود مقاله تدابير در گزيدگي ها

با دانلود مقاله در مورد تدابير در گزيدگي ها در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله تدابير در گزيدگي ها را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله تدابير در گزيدگي ها ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد تدابير در گزيدگي ها

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:2 صفحه

قسمتی از فایل:

 هر عملي كه براي بيمار انجام مي شود بايد توام با خونسردي و دلگرم كردن بيمار باشد ، بيمار بايد استراحت نمايد محل گزيدگي بايد مسطح قلب بوده و در بالاي ان يك باند يا نوار تنگ بسته شود . اين كار صرفا جهت كاهش برگشت لنفاتيك و جريان خون وريدي است و نبض سرخرگي در قسمتهاي دور تر از بست را بايد بتوان لمس كرد.

-شستشوي پوست: محل مار گزيدگي بايد بريده شده و با مكش زهر را خارج ساخت (توجه : برش دادن ناحيه گزيدگي بايد حداكثر تا20 دقيقه بعد از گزيدگي انجام شود، بعد از اين مدت برش دادن پوست موثر نيست)محل برش داده شده بايد حداكثر 3 سانتي متر طول داشته باشد و عمق آن فقط تا خود پوست باشد نه بيشتر .

بهتر است برش در امتداد مجور طولاني تر هر عضو انجام شود .

-بيرون كشيدن زهر با مكيدن در 15 تا30 دقيقه اول بعد  از اين مدت زهر چنداني را نمي توان بيرون كشيد (توجه:در صورتي كه عمل مكيدن با دهان انجام ميشود، فرد كمك كننده نبايد هيچگونه زخمي در لب و يا دهان خود داشته باشد جهت جلوگيري از خطر مسموميت فرد كمك كننده در صورت امكان بهتر است از وسايلي  چون شير دوش استفاده شود).


2,000 تومان