دانلود تحقیق درمورد مواضع مغالطه بيروني

دانلود تحقیق درمورد مواضع مغالطه بيروني

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد مواضع مغالطه بيروني

با دانلود تحقیق در مورد مواضع مغالطه بيروني در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مواضع مغالطه بيروني را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مواضع مغالطه بيروني ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مواضع مغالطه بيروني

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:18 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه

الحمداله رب العالمين الذي خلق الانسان و علمه البيان و وضع الميزان و الصلاه و السلام علي من ارسله بالقرآن محمد المصطفي و علي‌ اهل بيته معادن الحكمه و معالم البرهان.

اما بعد، در اين مقاله كوشش شده است تا راههايي كه شخص دچار اشتباه و انحراف گرديده را در قالبهاي كلي آن قرار داده و عرضه كنيم. همانطور كه مي‌دانيد راههايي كه سبب به اشتباه افتادن مي‌گردد بسيارند كه از آنها تعبير به مغالطه مي‌گردد.

مغالطه به دو بخش و موضع تقسيم مي‌شود: 1ـ مواضع بيروني مغالطه 2ـ مواضع دروني مغالطه

ما در اينجا به بخش اول پرداخته‌ايم و سعي كرده‌ايم تا جايي كه مي‌توان اين كثرت مواضع را از بين برده و آنها را در قالبهاي كلي‌تر و موارد كمتري بيان كنيم.

اميدواريم بتوانيم در اين مهم كاري كنيم و سبب حل مسائل و مشكلاتي كه براي دوستان اين علم علي‌الخصوص اين بحث مي‌گردد باشيم.

«تعريف مغالطه»

منظور ما از مغالطه يعني خطاي فكري و اعم از اين است كه فرد در مقام تفكر خودش به اشتباه افتد يا اينكه كسي وي را به اشتباه اندازد و اعم از اينكه وقوع خطا در مقام تعريف باشد و يا استدلال و اعم از اينكه ذهن در مقام استدلال برهاني دچار لغزش گردد و يا در مقام استدلال جدلي

«اجزاي خارجي مغالطه»

همان عوامل دروني مغالطه است و آن شرايط خاص رواني است كه متفكر در اين شرايط دچار خطايي در انديشه شده و از وصول به نتيجه درست باز مي‌ماند.

اين شرايط يا آفت‌هايي است كه هر دو طريق شناخت (خود شخص متفكر) به آنها مبتلا شده و يا دام‌هايي است كه توسط يك مغالطه‌كننده براي انحراف رهرو طريق، گسترده مي‌گردد.

البته منطق‌دانان تنها به حالت دوم توجه كرده و آنها را تحت عنوان تبكيت بيروني يا اسباب خارجي مغالطه آورده‌اند.

ما در اينجا به مواضع هر دو حالت رواني مغالطه اشاره مي‌كنيم.

الف) آفات رهرو طريق شناخت (خود شخص متفكر)

برخي از اهم عواملي كه مي‌تواند پوينده راه معرفت را از انديشه درست بازدارد و از راه به بيراهه كشاند عبارتند از:

4,000 تومان