دانلود تحقیق درمورد مواد تابعي

دانلود تحقیق درمورد مواد تابعي

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد مواد تابعي

با دانلود تحقیق در مورد مواد تابعي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مواد تابعي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مواد تابعي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مواد تابعي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

 اين تحقيق درباره Functionally Graded Material يا مواد تابعي است. در ابتدا مقدمه اي درباره اين مواد و چگونگي ساختار آن ها ذکر شده است. سپس به کاربرد هاي مختلف اين مواد در صنعت پرداخته شده که عمدتاً از مقاله هاي مختلف علمي استخراج شده اند و تا حد امکان سعي به  ترجمه دقيق آن ها شده است و در موارد خاص ، ساده سازي در تر جمه لحاظ شده است. لذا براي کسب اطلاعات بيشتر و دقيق تر، عين مطالب و مقاله هاي ترجمه شده در انتها آورده شده است.

 

مقدمه :

مواد تابعي (FGM) مواد جديد و پيشرفته مي‌باشند که از نظر ميکروسکپي غير هموژن بوده و خواص مکانيکي آنها به ‌طور پيوسته از يک سمت سازه تا سمت ديگر تغيير مي‌کند. اين تغييرات مواد به‌ صورت تدريجي با تغيير نسبت حجمي دو ماده ساختاري ايجاد مي‌شود. براي اولين بار اين ماده در ژاپن در سال 1984 توسط دانشمندان ساخته شد. معمولاً اين مواد از دو ماده ساختاري سراميک و فلز ساخته مي‌شود. ماده ساختاري سراميک به ‌علت ضريب انتقال حرارت کم و مقاومت زياد در مقابل درجه حرارت ، درجات حرارت بسيار بالا را تحمل کرده و ماده ساختاري فلز انعطاف پذيري لازم را فراهم مي‌کند.

4,000 تومان