دانلود تحقیق درمورد زندگینامه امام حسين (ع)

دانلود تحقیق درمورد زندگینامه امام حسين (ع)

0 3.3k
دانلود تحقیق درمورد زندگینامه امام حسين (ع)

با دانلود تحقیق در مورد زندگینامه امام حسين (ع) در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق زندگینامه امام حسين (ع) را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق زندگینامه امام حسين (ع) ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد زندگینامه امام حسين (ع)

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:54 صفحه

قسمتی از فایل:

 «مقدمه : »

سالي است كه ايران شده مهمان حسين

هم عزت و افتخار از آن حسين

اما نه همين سال كه هرسال بود

اين خلعت نامدار از آن حسين

با سپاس و ستايش خداوند و درود و سلام بر بهترين مردم ، محمد (ص) و خاندان پاك و برگزيدة او .

اين تحقيق نتيجة جمع آوري مطالب گوناگون پيرامون امام حسين (ع) است . كه با تلاش شبانه روزي به صورت يك تحقيق درآمده است . امام حسين (ع) شخصيتي برجسته و فراتر وصف است . ايشان درزمان خود فردي منحصر به فرد بوده است . او همان است كه با قيام خود جان دوباره اي به اسلام بخشيد . و قيام عاشورايي خود را با هدف امر به معروف ونهي از منكر آغاز كرد و توانست با ايستادن در مقابل يزيد و يزيديان منظره اي فراموش ناشدني را در دل تاريخ به ثبت برساند . اميد است كه ما از پيروان راستين آن حضرت باشيم و از شفاعت ايشان در روز محشر برخوردار شويم .

« تولد »

روز سوم شعبان از سال سوم هجري كودكي درخاندان نبوت قدم به عرصه حيات نهاد كه نامش را حسين گذراند . او درخشش 58 ساله داشت ولي نه بسان حبابهاي زود گذر بلكه اين درخشش همانند موجي كه در وسط اقيانوس پديد آمد ، هرچه بيشتر به عمرش مي گذرد و دامنة  بيشتري مي يابد . او همچون پدرش علي بن ابيطالب درراه برانداختن ستم و ستمگر به شرايط بي اعتقاد بود . حسين فرزند اين پدر و شاگرد اين مكتب بود . او دركنار علي (ع) و دردامان مادري چون فاطمه اطهر دختر پيغمبر اسلام (س) رشد و نمو يافت .

حسين تازه از مادر زاده شده بود رسول خدا اين كودك نوزاد را به آغوش كشيد ودرگوش راستش اذان و درگوش چپش اقامه گفت و آنگاه اورا به سينه چسباند و به فكري عميق فرو رفت و حضار كم كم اشكي را در گوشه چشم آنحضرت ديدند .

«حسين و پيامبر (ص) »

از ولادت حسين بن علي (ع) كه در سال چهارم هجرت بود تا رحلت رسول الله (ص) كه شش سال و چند ماه بعد اتفاق افتاد ، مردم از اظهار محبت و لطفي كه پيامبر راستين اسلام (ص) درباره ي حسين (ع) ابراز مي داشت ، به بزرگواري و مقام شامخ پيشواي سوم آگاه شدند . سلمان فارسي مي گويد : (ديدم كه رسول خدا (ص) حسين (ع) رابر زانوي خويش نهاده اورا مي بوسد و مي فرمود : توبزرگوار و پسر بزرگوار و پدر بزرگواراني ، تو امام و پسر امام و پدر امامان هستي ، تو حجت خدا و پسر حجت خداو پدر حجت هاي خدايي كه نه نفرند و خاتم ايشان ، قائم (امام زمان عج ) مي باشد . وقتي از پيامبر پرسيدند كداميك از اهل بيت خود را بيشتر دوست داري  ، فرمود : حسن و حسين بارها رسول خدا حسن و حسين را به سينه مي فشرد و آنان را مي بوييد و مي بوسيد . عالي ترين ، صميمي ترين و گوياترين رابطه معنوي و ملكوتي بين پيامبر و حسين را مي توان دراين جملة رسول گرامي (ص) خواند كه فرمود : حسين از من و من از حسينم . 


5,000 تومان