4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 28635
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1922
  • تعداد فروش: 26

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد بسیج

دانلود تحقیق درمورد بسیج

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد بسیج

با دانلود تحقیق در مورد بسیج در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بسیج را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بسیج ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بسیج

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:11 صفحه

قسمتی از فایل:

 

نیروی مقاومت بسیج

بَسیج در لغت به معنای آماده و مهیا و ساز و برگ و سامان دادن است. اما در اصطلاح به نیروهای مردمی داوطلبی گفته می‌شود که آماده‌اند در شرایط دفاعی و جنگی از کشور دفاع کنند.

بَسیج به سازمانی گفته می‌شود که اولین بار در تاریخ ۵ آذر ۱۳۵۸ به فرمان روح الله خمینی تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ماه سال 1359 قانوناً رسمیت پیدا کرد و به سپاه پاسداران تعلق گرفت.در آن هنگام از بسیجیان بیشتر برای ارسال نیروهای داوطلب به صورت سازماندهی شده به جبهه‌های جنگ ایران و عراق استفاده می شد. بعد از پایان جنگ ایران و عراق از نیروهای بسیجی برای مواقع ضروری، حوادث غیر مترقبه مانند زلزله و سیل، و خدمات عام‌المنفعه مثل درخت‌کاری و غیره استفاده می‌شود.[۱] نیروهای بسیج ایران از بدو تأسیس تا پایان مسئولیت سردار سید یحیی صفوی رسماً زیرمجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده‌اند . با تغییر فرماندهی سپاه و با روی کار آمدن سردار محمدعلی جعفری مسئولیت فرماندهی بسیج برای اولین بار به فرمانده کل سپاه واگذار گردید.

بسيج لشگر مخلص خداست كه دفتر تشكيل آن را همه مجاهدان از اولين تا آخرين امضاء نموده اند ».      


4,000 تومان