دانلود مقاله مولفه‌هاي فرهنگ سازماني موثر بر توسعه نظم

دانلود مقاله مولفه‌هاي فرهنگ سازماني موثر بر توسعه نظم

0 1.9k
دانلود مقاله مولفه‌هاي فرهنگ سازماني موثر بر توسعه نظم

با دانلود مقاله در مورد مولفه‌هاي فرهنگ سازماني موثر بر توسعه نظم در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله مولفه‌هاي فرهنگ سازماني موثر بر توسعه نظم را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله مولفه‌هاي فرهنگ سازماني موثر بر توسعه نظم ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد مولفه‌هاي فرهنگ سازماني موثر بر توسعه نظم

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:

 نمودار 16-3- شيوه‌هاي آشنا شدن با فرهنگ سازماني

رسمي يا غير رسمي؟  امكان دارد افراد تازخ استخدام را مستقيما در مشاغل خود بگمارند، بدون اين كه هيچ كوششي در راه تفكيك نمودن آنان از كساني كه سابقه خدمت چند ساله در آن كار داشته‌اند به عمل آيد. نمونه‌هاي آن آشنا كردن افراد به صورت غير رسمي با فرهنگ سازماني است كه اين كار به هنگام انجام وظيفه صورت مي‌گيرد و به عضو تازه وارد توجه زيادي نمي‌شود. برعكس، گاهي امكان دارد كه فرايند آشنا ساختن فرد يا به اصطلاح جلسه معارفه به صورت رسمي انجام شود، هر قدر برنامه مربوط به معارفه يا آشنا ساختن فرد با فرهنگ سازمان رسمي‌تر باشد، مديريت در اجراي برنامه نقش بيشتري خواهد داشت و احتمال آن بيشتر است كه فرد تازه استخدام شده آنچه را كه مورد نظر مديريت است بياموزد يا آن را تجربه كند.  برعكس، هر قدر اين برنامه غير رسمي‌تر باشد، موفقيت آن درگرو اين است كه فرد تازه استخدام شده، مسير معارفه وشيوه آشنا شدن با فرهنگ سازمان را درست‌تر انتخاب كند.

فردي يا دسته جمعي؟ راه ديگري كه مديريت مي‌تواند افراد تازه استخدام را با فرهنگ سازمان آشنا سازد. اين است كه برنامه مزبور را به صورت انفرادي يا به صورت گروهي به اجرا درآورده. اگر مديريت فرآيند جامعه‌پذيري را به صورت انفرادي به اجرا در آورد. احتمال كمتري هست كه بتواند در رابطه با سازمان ديدگاه‌هاي متجانس و همه جانبه يا هماهنگ را به فرد تازه وارد ارائه كند. ولي اگر اين برنامه ساختار غير رسمي داشته باشد، در آن صورت فرآيند جامعه‌پذيري يا آشنا شدن فرد با فرهنگ سازمان به اين صورت در مي‌آيد كه او به وجوه اختلاف خود با ديگران بيشتر توجه مي‌كند.

دوره زماني ثابت يا متغير؟ سومين عامل مهمي كه مديريت بايد در نظر بگيرد. اين است كه آيا مرحله انتقال فرد از خارج به داخل سازمان بايد در يك دوره معين زماني انجانم شود يا در يك دوره متغير.  اگر در اين باره يك جدول زمان‌بندي شده و ثابت وجود داشته باشد (از نظر افراد تازه وارد) پديده عدم اطمينان تضعيف خواهد شد؛ زيرا فرآيند انتقال به درون سازمان به صورت استاندارد در مي‌آيد. گذرانيدن مراحل استاندارد و مشخص، بدان معني است كه وي به صورت كامل مورد قبول سازمان واقع و به عضويت آن پذيرفته شده است. برعكس، وجود جدول‌هاي زمان‌بندي‌شده متغير نمي‌توانند پيشاپيش زمان پذيرفته شدن فرد (در سازمان) را اعلام كنند. بيشتر مديران و متخصصان در قالب جدول‌هاي زمان‌بندي متغير، جذب سازمان‌ها مي‌شوند و به عضويت آنها در مي‌آيند.


4,000 تومان