دانلود تحقیق درمورد تيرچه هاي پيش ساخته خرپايي

دانلود تحقیق درمورد تيرچه هاي پيش ساخته خرپايي

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد تيرچه هاي پيش ساخته خرپايي

با دانلود تحقیق در مورد تيرچه هاي پيش ساخته خرپايي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تيرچه هاي پيش ساخته خرپايي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تيرچه هاي پيش ساخته خرپايي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تيرچه هاي پيش ساخته خرپايي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:11 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه

فن تيرچه و بلوک ، تلفيق دو روش پيش ساختگي و بتن ريزي در محل است که در آن ، قالب تحتاني به کلي حذف مي شود. در اين روش ، فولادهاي کششي و برشي ( عرضي ) و پوشش بتني فولادهاي اصلي ، بصورت تيرچه هاي پيش ساخته در کارخانه توليد مي شوند. در کارگاه ، پس از قرار دادن تيرچه ها به فاصله هاي معين و شمعبندي زير تيرچه ها ، بلوکها را بين دو تيرچه مجاور قرار داده و سپس آرماتورهاي حرارتي را نصب و بتن ريزي مي نمايند ؛ به طوري که حداقل ضخامت بتن در روي بلوک ، پنج سانتيمتر باشد. پيش از حصول مقاومت بتن پوششي ، وزن بلوک ها و بتن توسط تکيه گاههاي موقت تحمل مي شود و پس از حصول مقاومت بتن پوششي ، تيرهاي T شکل چسبيده و مجاور هم لنگر خمشي حاصل از بارهاي قائم سقف را تحمل ، و به تيرهاي اصلي منتقل مي کنند.

اجزاي اصلي تشکيل دهنده سقف تيرچه و بلوک

سقف اجرا شده با تيرچه و بلوک از انواع سقف هاي با پشت بند ( تيرک دار ) بتني است که تحمل فشار به بتن بالايي با ضخامت حداقل پنج سانتيمتر واگذار مي گردد و کشش توسط ميلگردهاي کششي تيرچه ( ميلگردهاي تحتاني تيرچه ) تحمل مي شود. بتن بالايي همچنين ، همانند يک دال نازک با دهانه اي برابر فاصله دو تيرچه ، خمش موضعي را در محل بين دو تيرچه تحمل مي کند. در اين نوع سقف ، تيرچه ها به فاصله حداکثر 70 سانتيمتر ( محور تا محور ) کنار هم و در امتداد دهانه کوتاهتر سقف قرار مي گيرند و با بتن پوششي که در محل ريخته مي شود و ضخامت آن حداقل پنج سانتيمتر است ، تيرهاي T شکل چسبيده و مجاور هم را تشکيل مي دهند. براي پرکردن فاصله تيرچه ها ، از عناصر گوناگون ، مانند آجرهاي توخالي ، بلوکهاي بتني و حتي پلاستيک و چيزهاي ديگر استفاده مي شود. اين عناصر پرکننده در سقف تحمل نيرو نمي کنند.

بنابراين ، سقف تيرچه و بلوک از اجزاي اصلي ، به شرح زير تشکيل مي شود :

1-     تيرچه

2-     بلوک

3-     ميلگرد حرارتي و افت و ميلگرد منفي

4-     بتن پوششي ( درجا )


4,000 تومان