دانلود تحقیق درمورد بررسی موانع ازدواج جوانان و علل ازدواج های غیراصولی از دیدگاه دانشجویان

دانلود تحقیق درمورد بررسی موانع ازدواج جوانان و علل ازدواج های غیراصولی از دیدگاه دانشجویان

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد بررسی موانع ازدواج جوانان و علل ازدواج های غیراصولی از دیدگاه دانشجویان

با دانلود تحقیق در مورد بررسی موانع ازدواج جوانان و علل ازدواج های غیراصولی از دیدگاه دانشجویان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسی موانع ازدواج جوانان و علل ازدواج های غیراصولی از دیدگاه دانشجویان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسی موانع ازدواج جوانان و علل ازدواج های غیراصولی از دیدگاه دانشجویان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بررسی موانع ازدواج جوانان و علل ازدواج های غیراصولی از دیدگاه دانشجویان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:77 صفحه

قسمتی از فایل:

 من باور دارم

باور دارم که با هر قطره ی باران گلی خواهد رویید .

باور دارم که در دل هر تاریکی شمعی روشن خواهد شد .

باور دارم که در دوراهی های زندگی کسی خواهد بود که رهنما باشد .

باور دارم که در طوفان های مهیب زندگی آنگاه که همه چیز متلاطم می شود کسی هست که کلمه به کلمه ی دعاهای ما را می شوند .

باور دارم با مرگ هر نفر عزیز دیگری متولد خواهد شد که لبخندش زندگی را به همراه می آورد .

باور دارم با هر برگی که بر زمین می افتد شکوفه ای خواهد رویید .

باور دارم که زندگی فرایندی همیشه جاری است که بر سر راهش اتفاقات ناگواری رخ می دهد که ممکن است اثر آن باقی بماند ولی زندگی به جریان خود ادامه می دهد .

باور دارم که در پس هر غروبی طلوعی زیبا نهفته است .

و باور دارم که ظلمت و سیاهی ابدی نیست و سحر نزدیک است .

 

 

مقدمه :

          بنای خانواده یعنی جایی که انسان در آن به آرامش و کمال می رسد . حال اگر این بنای زیبا مورد لطف و عنایت خداوند از انسان گرفته شود دیر یا زود می میرد .

          یکی از بزرگترین خوشبختی انسانها ، داشتن همسری صالح و شایسته است . آن بهره ای که انسان را سامان می بخشند داشتن همسری است که هرگاه به وی نظری بیفکند شاد و سرور گردد . باید به جوانان آموزش داده شود تا با داشتن اطلاعات کامل در مورد جسن مخالفشان همسر خود را انتخاب کنند . اگر زنان و مردان بتوانند همدیگر را قبول کنند در زندگی زناشویی بسیار موفقتر خواهند بود .

          ازدواج به سلامت جامعه کمک می کند . این سنت و فرهنگ درستی و خوبی بوده و نباید از بین برود خانواده ها اساس و هسته یک جامعه هستند و اگر مانند یک سلول بیمار باشند در نهایت سلولها جامعه را بیمار می کنند و پس اهمیت ازدواج همانطور که امام رضا (ع) فرموده اند :

          « چون خواهی ازدواج کنی از خدا خیربخواه پس اقدام کن ، دو رکعت نماز بگذار و دستها را بدرگاه خدا بردار بگو : خداوندا من در اندیشه زناشوئی ام همسری برایم فراهم کن که از نظر اندام و اخلاق پاکدامنی و نگهداری مال و آبروی شوهر زیبائی و فرزند سرآمد زنان باشد . »

و یا در جای دیگر پیامبر علی صلی الله می فرماید :

« هر کس در ابتدای سنین جوانی ازدواج کند شیطان فریاد می کند ای وای ! ای وای ! دو سوم دین خود را از شر من حفظ کرد . »

          ازدواج یک سنت دیرینه اجتماعی است که به صورت بیانی مقدس از آغاز زندگی بشر وجود داشته است . ازدواج برای انسان یک نیاز طبیعی است . چگونه است که اگر انسان آب و غذا نخورد تعادل حیاتی او بهم می ریزد و به مرگ او منتهی می گردد .

          همه چیز می گذرد ، حتی اظهار عشقها ، بوسه ها ، در برگرفتنیها و سایر تظاهرات عشق های جسمانی اما رشته محبت دو روح که یک بار همدیگر را به آغوش کشید و به حقیقت یکدیگر را شناخته اند هرگز گسیخته نمی شود . هیچ کاخی در زندگی بر افراشته نشد که محبوبتر ، شیرین تر و با عظمت تر از کاخ ازدواج در نزد خداوند باشد .


8,000 تومان