دانلود تحقیق درمورد پرخاشگری در کودک و نوجوان

دانلود تحقیق درمورد پرخاشگری در کودک و نوجوان

0 2.1k
دانلود تحقیق درمورد پرخاشگری در کودک و نوجوان

با دانلود تحقیق در مورد پرخاشگری در کودک و نوجوان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق پرخاشگری در کودک و نوجوان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق پرخاشگری در کودک و نوجوان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد پرخاشگری در کودک و نوجوان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه

 

امروزه پرخاشگري به عنوان يكي از رايج ترين معضلات جوانان ونوجوانان خصوصاً در جوامع صنعتي و پيشرفته به چشم مي خورد كه در ابعاد كوچكتر به پرخاشگري هاي رفتاري ميان جوانان ونوجوانان ودر ابعاد وسيعتر آن به مواردي چون ارتكاب قتل ، خودكشي ، سرقت مسلحانه ،تجاوز و ساير موارد از اين قبيل مي توان اشاره كرد .

 

افزايش دامنه نيازها و خواسته ها از يك سو و محدوديتهاي گوناگون از سوي ديگر و همچنين گسترش تنوع و امكان دسترسي به رسانه هاي جمعي ، از جمله عواملي هستند كه موجب افزايش ميزان شيوع اختلالات رفتاري، از جمله پرخاشگري در شهرهاي بزرگ مي شوند.كودكاني كه در سالهاي اوليه به شدت پرخاشگرند ، به احتمال زياد در دوران نوجواني وبزرگسالي نيز پرخاشگر خواهند بود.

 

تحقيقات نشان داده است ، نوجواناني كه از لحاظ ساختار شخصيتي حساس ترند در اين برهه از زندگي ، در صورتيكه به خواسته هاي طبيعي آنها پاسخ مثبت داده نشود ، بيش از ديگر همسالان خود به مشكلات رواني و ناهنجاريهاي ناشي از آن، از جمله پرخاشگري دچار مي شوند. معضل « پرخاشگري» يكي از موارد آسيبهاي اجتماعي است كه متاسفانه در جامعه بخصوص در سنين نوجواني شيوع ويژه اي دارد. با توجه به اهميت موضوع واين نكته كه وجود چنين معضلي در سنين نوجواني، نقش مؤثري در رفتار آينده او در سنين بالا در جامعه خواهد داشت ، ايجاب مي كند كه پژوهشهاي زيادي در اين خصوص صورت گيرد .

 

پژوهشها نشان داده است كه كودكان يا نوجوانان پرخاشگر ، از ضريب هوشي بالايي برخوردارند ومسائل را زود درك مي كنند و نسبت به آنها حساس هستند ، از اين رو وقتي به حقوق و اميال منطقي و مورد نياز خود دست نيابند، دچار پرخاشگري مي شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تعريف پرخاشگری

 

هر چند تعاريف زيادي براي پرخاشگري ارائه شده ، ولي تعريف اين اصطلاح به آساني ميسر نيست . رفتار پرخاشگرانه در انسان به شكل اعمال خشن نسبت به ديگران فرض مي شود كه ممكن است موجب اجتناب ديگران يا مقابله به مثل بسياري از آنان گردد. پرخاشگري تلويحاً به قصد آسيب زدن يا به نوعي آزار دادن فردي ديگر صورت مي گيرد، مفهومي كه از رخدادهاي قبل يا پس از عمل پرخاشگري استنباط مي شود.

 

سيستم طبقه بندي پرخاشگري حول الگوهاي رفتاري تنظيم شده است ؛ يعني الگوهای رفتاري كه شكل مشابه دارند به يك طبقه اختصاص داده مي شوند، مثلاً ، يك طبقه رفتار پرخاشگرانه ممكن است شامل حملات فيزيكي بر عليه خود، فردي ديگر، حملات فيزيكي برعليه اشياء وديگران باشد. تعريف مورد استفاده در اين بخش ، كه به رفتار معطوف به آزردن جسمي ديگران نسبت داده مي شود ، به اتكاء پيامد كوتاه مدت ، آسيب به ديگران ، جنبه توصيفي دارد . بسياري از رفتارها هر چند با صدمه فيزيكي همراه نيستند، پرخاشگرانه هستند. پرخاشگري كلامي ،يكي از آنهاست . نمونه هاي ديگر مشتمل برزورگويي ، تهديد ، سبك مديريتي كه در ديگران پيامدهاي روانشناختي مضر ايجاد مي كند و كار شكني اجتماعي طرح ريزي شده ، اهميت اين رفتارها در زندگي روزمره نبايد اندك گرفته شود . همچنين اثر آنها در احترام به نفس ، موقعيت اجتماعي و نشاط دريافت كننده آنها. شخص ممكن است افكار يا تخيلات خشونت داشته باشد ، اما تا زمانيكه كنترل خود را از دست ندهد، افكار تبديل به عمل نمی گردد.1


4,000 تومان