4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 28190
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1619

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد وقفه

دانلود تحقیق درمورد وقفه

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد وقفه

با دانلود تحقیق در مورد وقفه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق وقفه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق وقفه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد وقفه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:6 صفحه

قسمتی از فایل:

 در فرهنگ رایانه، وقفه یا انترراپت (به انگلیسی: Interrupt) یک سیگنال به ریزپردازنده است که به توجه و پاسخ سریع CPU نیاز دارد. هنگامی که یک وقفه رخ می‌دهد، پردازنده عملیات جاری خود را متوقف می‌کند تا به درخواست وقفه رسیدگی کند. ریزپردازنده‌های خانواده ۸۰۸۶ به وقفه‌های تولید شده به وسیله سخت‌افزار و نرم‌افزار پاسخ می‌دهند که به ترتیب به آنها وقفه‌های سخت‌افزاری، و وقفه‌های نرم‌افزاری گفته می‌شود.

 

وقفه‌ها جزء مهمی از معماری کامپیوتر هستندو نحوه عملکرد آنها از ماشینی به ماشین دیگر ممکن است متفاوت باشد. وقفه راهکاری را فراهم می‌سازد تا اجرای دستورالعملهای جاری پردازنده موقتاً متوقف شده و دستورات سرویس دهی دیگری اجراء گردد و سپس از آن کنترل دوباره به برنامه وقفه داده شده باز گردد.

انواع وقفه‌ها را می‌توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

·        وقفه‌های برنامه (یاprogram check) که به دلیل اجرای بعضی دستورات رخ می‌دهند. مثلاً سرریز شدن محاسباتی تقسیم بر صفر, اجراء دستورالعمل غیر مجاز, رجوع به آدرس خرج از محدوده مجاز کاربر. به این وقفه‌ها اغلب Trap یا تله گفته می‌شود.

·        وقفه‌های زمان سنج(Timer) این وقفه به سیستم عامل امکان می‌دهد بعضی اعمال را به صورت مرتب در یک پریود زمانی خاص انجام دهد (مثل تنظیم ساعت, چک کردن سخت افزار و..).

·        وقفه‌های I/O این وقفه‌ها به وسیله کنترل کننده‌های دستگاه I/O تولید می‌شوند تا کامل شدن طبیعی یک عمل یا بروز خطا در انجام عمل را نشان دهند.

·        وقفه‌های نقص سخت افزار یا وقفه‌های Machine-check) مثل وقفه‌ای که بر اثر خطای بیت توازن (parity) حافظه رخ می‌دهد یا وقفه نقص برق

·        وقفه (Super Visor Call) که در واقع یک تقاضا از طرف برنامه کاربر جهت دریافت سرویس ویژه‌ای از سیستم عالم است .

وقفه Restart که با فشار دادن دکمه Reset ایجاد می‌شود

4,000 تومان