دانلود مقاله نگاهي به علل گسترش استفاده از سيستم پيام كوتاه

دانلود مقاله نگاهي به علل گسترش استفاده از سيستم پيام كوتاه

0 1.8k
دانلود مقاله نگاهي به علل گسترش استفاده از سيستم پيام كوتاه

با دانلود مقاله در مورد نگاهي به علل گسترش استفاده از سيستم پيام كوتاه در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله نگاهي به علل گسترش استفاده از سيستم پيام كوتاه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله نگاهي به علل گسترش استفاده از سيستم پيام كوتاه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد نگاهي به علل گسترش استفاده از سيستم پيام كوتاه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:7 صفحه

قسمتی از فایل:

 اپيدمي SMS


    
اپيدمي استفاده از سيستم پيام كوتاه در تلفن هاي همراه حالا ديگر آن را نه به عنوان يك وسيله ارتباطي بلكه شايد به وسيله اي براي تفريح و سرگرمي تبديل كرده است. كافي است نگاهي گذرا به آخرين آمارهاي ارائه شده از سوي مسؤولان داشته باشيم تا متوجه شويم هر ايراني كه يك دستگاه تلفن همراه دارد حداقل در هفته بين ۹ تا ۱۰ پيام كوتاه ارسال يا دريافت مي كند. براساس آمار شركت ارتباطات سيار هر هفته به طور متوسط ۱۵۰ ميليون SMS ميان ايرانيان داخل كشور رد و بدل مي شود كه تنها ۲۰ ميليون آن ناموفق بوده است. در حال حاضر ۸ ميليون كاربر سيستم پيام كوتاه در كشور وجود دارد كه براساس آمار، اوج مصرف شان بين ساعات ۲۲ تا يك بامداد است. اين آمارها نشان مي دهد فضاي آزاد SMS براي مخاطبان نوعي قدرت نمايي شخصي را به وجود آورده كه باعث علاقه مندي هر چه بيشتر مردم به اين پديده شده است؛ به خصوص جوانان كه بيشترين استفاده كنندگان سرويس SMS هستند. همچنين استفاده از تصاويري فانتزي و كلمات اختصاري گونه اي ديگر از ارتباط را بين مخاطبان هزاره سوم در ايران و دنيا رقم مي زند.
    
قاعده هاي كلامي در SMS شكسته مي شود و اختيار عمل و آزادي افراد بيشتر شده است. SMS حتي وارد عرصه سياست هم شده و حوزه هاي رسمي جامعه را به گونه اي جدي تحت تأثير فرهنگ وفضاي ويژه خود قرار داده است. SMS حتي با ارائه تصاوير خنده دار و در عين حال تلخ باورهاي نادرست اجتماع را به گونه اي جدي مورد سؤال قرار مي دهد و به راحتي ساختارهاي از پيش تعريف شده مسلط جامعه را ناديده مي گيرد و اين موضوع باعث شده است وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به فكر چاره انديشي جدي در زمينه كنترل SMSها به ويژه در امور سياسي باشد. امروزه سيستم پيام كوتاه به عنوان راهكاري تازه براي سرعت بخشيدن به امور روزمره و حتي انجام امور مالي و اداري به طور جدي نظر كارشناسان اهل فن را به خود جلب كرده است تا جايي كه حالا ديگر بسياري از آگهي هاي بازرگاني ، انجام عمليات بانكي و ساير امور اداري را تسهيل كرده و به راحتي در اختيار مخاطبان خود قرار مي دهد اما تفاوت آگهي هايي كه ازطريق SMS در ايران به مخاطبان ارسال مي شود با ديگر كشورها در اين است كه در تمام دنيا ارسال آگهي به هر تلفن همراه منوط به رضايت مالك آن است و گيرنده SMS مي تواند طبق قوانين آن كشور از فرستنده آگهي شكايت كند و در ازاي آن غرامت كسب نمايد اما درايران به راحتي پيام كوتاه براي تمام دارندگان تلفن همراه فرستاده مي شود و به حقوق بهره برداران و كاربران تلفن همراه نيز توجه نمي شود.


4,000 تومان