دانلود تحقیق درمورد علائم و نشانه هاي افسردگي

دانلود تحقیق درمورد علائم و نشانه هاي افسردگي

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد علائم و نشانه هاي افسردگي

با دانلود تحقیق در مورد علائم و نشانه هاي افسردگي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق علائم و نشانه هاي افسردگي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق علائم و نشانه هاي افسردگي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد علائم و نشانه هاي افسردگي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:27 صفحه

قسمتی از فایل:

 بسياري از افراد به رغم افسرده بودن برايشان بسيار دشوار است كه به افسردگي خود اذعان داشته باشند، بالعكس برخي ديگر با مختصر غم زدگي و احساس اندوه خودشان را آدمي افسرده معرفي مي كنند. در هر حال بسياري از موارد پديده افسردگي پنهان مي ماند، چون اكثر مردم دوست دارند حتي الامكان اوقات خود را به خوشي بگذرانند و افسردگي را كه تا حدي دردناك و ناخوشايند است به سادگي انكار نمايند.

در شناخت و تشخيص افسردگي بايد دقت كرد. بايد بدانيم كه در شناخت صحيح افسردگي به دنبال چه علائمي هستيم. افسردگي متضمن تغييرات اساسي در ويژگي هاي زيستي، عاطفي و رواني است. تك تك افراد افسرده تمامي علائم افسردگي را ندارند اما همه علائم مربوط به افسردگي در گروه افراد افسرده وجود دارد.

افسردگي در بين افراد مختلف به صورت هاي متفاوت و درجات گوناگون پديدار مي گردد. گاهي افسردگي به صورت يك هيجان عادي انساني جلوه گر مي شود. گاه به صورت غم و اندوه بروز مي كند و حالت غمگيني به عنوان يك پاسخ طبيعي نسبت به شرايط غمناك در فرد بوجود مي آيد. بعضي اوقات افسردگي به صورت ضعف ظاهر مي شود و گاه بعضي افراد دچار افسردگي شديد مي شوند.

همانطوري كه اشاره شد به رغم اين كه افسردگي نوعي واكنش در مقابل استرسها و فشارهاي رواني در زندگي فردي و اجتماعي است، خود افسردگي نيز يك استرس و فشار ثانويه است كه بر فرد تحميل مي گردد، استرسي كه شخص بالاجبار به آن واكنش نشان مي دهد. با ارزيابي رفتار واكنش هاي ظاهري فرد افسرده نمي توان به ميزان و شدت افسردگي وي پي برد، زيرا افراد افسرده نسبت به تقاضاهاي محيطي و اجتماعي واكنش هاي متفاوتي از خود نشان مي دهند.

در واكنش به افسردگي، يكي ممكن است به شدت فعال، پرتحرك و پركار شود و ديگري گوشه گير و انزوا طلب باشد. از جمله متداولترين واكنش ها نسبت به اختلال افسردگي پديدآيي نگراني و اضطراب است. در واقع اضطراب هم مي تواند از جمله عوامل ايجاد كننده افسردگي باشد و هم از نتايج قهري آن.اضطراب به بيان ساده يك حالت دلواپسي، دلشوره، نگراني، عصبانيت، ترس خفيف، احساس ناامني و ناراحتي است. اضطراب عموماَ با علام جسماني مثل طپش قلب، عرق كردن، اختلال در ريتم تنفسي، سرگيجه و ضعف همراه است. در حقيقت شناخت افسردگي به عنوان يك پديده روان شناختي مهم، با توجه به اينكه هر كسي به شيوه هاي خاص در مقابل آن واكنش نشان مي دهد، بسيار دشوار است. معمولاَ مردم با راهها و شيوه هاي مختلفي كه به افسردگي واكنش نشان مي دهند ممكن است ماهيت افسردگي خود را چنان تغيير دهند كه خودشان نيز به سادگي متوجه افسردگي شان نگردند.

بايد توجه داشت كه افسردگي همواره با تغييرات قابل توجه در واكنش هاي زيستي و فيزيولوژيك، شناختي، عاطفي، و رواني و رفتاري همراه است. اين نشانه ها بر حسب نوع وشدت افسردگي متغيرند. (پيوند شماره 64 صفحه 16)


4,000 تومان