6,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 27939
  • فرمت فایل دانلودی : .DOC
  • تعداد مشاهده : 2233

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله سود و زیان شرکت ها

دانلود مقاله سود و زیان شرکت ها

0 2.2k
دانلود مقاله سود و زیان شرکت ها

با دانلود مقاله در مورد سود و زیان شرکت ها در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله سود و زیان شرکت ها را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله سود و زیان شرکت ها ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد سود و زیان شرکت ها

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:58 صفحه

قسمتی از فایل:

 سود و زیان شرکت ها

معمولا سود سهام هنگامي توسط واحد سرمايه گذار به عنوان در آمد شناسائي و در حسابها ثبت مي‌شود كه توسط  واحد سرمايه پذير اعلام و پرداخت مي‌گردد . در صورتي كه ميزان سود سهام پرداختي توسط سهام سرمايه پذير بيش از منابعي باشد كه واحد مزبور براي اعلام سود سهام در اختيار دارد ، مبلغ اضافي بايد به عنوان سود سهام مازاد بر سود قابل تقسيم محسوب شود . به عبارت ديگر سود سهام مازاد بر سواد قابل تقسيم بيانگر برگشت بخشي از حقوق صاحبان سهام واحد سرمايه پذير به استثناي سود انباشته ، است . واحد سرمايه پذير موظف است اين موضوع را به نحو مناسب به اطلاع سلرمايه گذاران برساند . نظر به اين كه سود سهام مازاد بر سود قابل تقسيم به عنوان برگشت سرمايه گذاري تلقي مي‌شود ، واحد سرمايه گذار بايد اين مبلغ را به حساب سرمايه گذاراي بستانكار و حسابهاي دريافتي يا بانك را حسب مورد ، بدهكار كند .

مثال : شركت الف 15 درصد سهام عادي شركت « ب » را در سال  است ، شركت الف سود سهام دريافتي را بايد به شرح زير در حسابها ثبت كند :

بانك                                                   500/22

 در آمد سود سهام                                     000/15

سرمايه گذاري در سهام شركت «ب »             500/7

ثبت سود سهام دريافتي بر مبناي 15 درصد سود سهام اعلام و پرداخت شده  .

2- كاهش دائمي در ارزش سرمايه گذاري :

زيانهاي عملياتي واحد سرمايه پذير كه به كاهش خالص دارائيهاي آن منجر و دورنماي اقتصادي آن را به طور جدي خدشه دار مي‌سازد ، توسط واحد سرمايه گذار در حسابها ثبت مي‌شود .

در چنين وضعيتهايي بخشي از سرمايه گذاري بلند مدت از بين رفته  قلمداد مي‌گردد . واين واقعيت از طريق كاهش دادن ارزش سرمايه گذاري در حسابهاي واحد سرمايه گذار نشان داده مي‌شود . اين نحوه عمل از نظر استانداردهاي حسابداري نيز مورد تائيد است .

« اگر كاهش در ارزش سرمايه گذاري دائمي باشد ، بهاي تمام شده سرمايه گذاري ها بايد به ارزش جديد كاهش داده شود ، مبلغ كاهش يافته بايد به عنوان زيان تحقق يافته در حساب ثبت شود . ارزش جديد نبايد در نتيجه افزايشهاي بعدي در قيمت سرمايه گذاري ، تغيير كند »

ثبت حسابداري مربوط به زيان ناشي از كاهش دائمي ارزش سرمايه گذاريها به شرح زير است :


6,000 تومان